היריבות בלשכת רו"ח: עופר מנירב תובע מיליון שקל מיגאל גוזמן

לטענת מנירב, במהלך הבחירות לנשיאות הלשכה, בה הפסיד לגוזמן, פורסמו כתבות באתר "גלובס" שלגביהן נכתבו טוקבקים משמיצים כלפיו, שפירמת זיו-האפט עמדה מאחוריהם ■ גוזמן בתגובה: "מנירב הוא מטריד סדרתי"

היריבות בין נשיא לשכת רואי החשבון, יגאל גוזמן, לבין ראש מחנה האופוזיציה בלשכה, רו"ח עופר מנירב, שוברת שיאים ומגיעה היום (ג') גם לפתחו של בית המשפט. מנירב, לשעבר נשיא הלשכה, הגיש תביעת לשון הרע בגובה מיליון שקל נגד גוזמן ונגד פירמת רואי החשבון זיו-האפט, שגוזמן משמש בה כיו"ר האקזקוטיבה.

לטענת מנירב, במהלך התמודדותו לנשיאות הלשכה, בה הפסיד לגוזמן, פורסמו כתבות באתר האינטרנט של "גלובס" שלגביהן נכתבו טוקבקים משמיצים כלפיו, כאשר פירמת זיו-האפט עמדה מאחורי 4 מבין כותבי הטוקבקים הפוגעים.

מנירב מציין כי חלק ניכר מהטוקבקים לכתבות הופנה כלפיו באופן אישי והיה פוגע בשמו הטוב, עוין בצורה קיצונית, משמיץ ומבזה. לדבריו, בטוקבקים היתה השתלחות שטנית, חסרת רסן ומלאת ארס כנגדו, המהוות הוצאת לשון הרע.

לטענת מנירב, כל כותבי הכתוביות הזדהו בשמות בדויים. בעקבות כך פנה מנירב לבית המשפט וביקש שיימסרו לו פרטי כתובות האינטרנט של המגיבים. בית המשפט הורה ל"גלובס" למסור את הכתובות, ואז התגלה כי פירמת זיו-האפט עומדת מאחורי 4 מהכותבים.

התנהגות מבישה

תביעת מנירב נגד גוזמן מצטרפת לתכתובת סוערת בין השניים בימים האחרונים בעקבות מייל ששלח מנירב לגוזמן ביום ה'. מנירב תקף את גוזמן על כך שנפגש עם מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, מבלי לעדכן אותו, למרות שהוא מכהן כיו"ר ועדת המסים של הלשכה.

בתגובה כתב לו גוזמן: "הלו, התבלבלת? שכחת מי נבחר לנשיא? אינני מתכוון לבקש את רשותך או לדווח לך או ליידע אותך על פגישותיי... מתברר כי אתה מנהל מגעים סודיים במשך חודש בנושאים מהותיים ואינך דואג ליידע את הנשיא, כאילו מדובר באחוזה הפרטית שלך... התנהגותך המבישה בפגישתך עם נציב המס גרמה נזק ללשכה ומעלה את השאלה אם אתה ראוי לעמוד בראש ועדת המסים".

מנירב מסר בתגובה: "הוועד המרכזי החליט שאהיה אחראי על הקשר עם רשות המסים".

בנוסף, לראשונה בחיי הלשכה התכנס הוועד המרכזי שלא באמצעות הנשיא. מנירב ובן-בריתו, רו"ח דורון קופמן, כינסו ישיבת ועד, כפי שמאפשר אמנם תקנון הלשכה, אך מבלי שהאפשרות הזו נוצלה עד כה.

גוזמן: מנירב הוא מטריד סדרתי

גוזמן מסר בתגובה לתביעה: "התביעה היא תביעת-סרק. לא קראתי ומעולם לא שלחתי טוקבק, ולכן כל העניין הוא קשקוש. מנירב הוא מטריד סדרתי, והוא ממשיך בשרשרת ההטרדות שלו ובניסיון מתמשך להרוס את לשכת רואי חשבון. הרעיון המתגבש של קבוצת חברים להקים לשכה אלטרנטיבית, עליה התבשרנו השבוע, היא תוצאה ישירה של מעלליו של מנירב.

"מנירב טרם הפנים את העובדה שהבחירות הסתיימו לפני 3 חודשים, שהוא הפסיד, שהמחנה שלו תומך בי וברפורמות שאני מתכוון להנהיג בלשכה, ושהגיע הזמן לפעול לטובת ציבור החברים, ובראשם חבריו, שגם נפשם נקעה מהתנהלותו.

"מנירב רואה בעיניים כלות כיצד חבריו לסיעה מתקופת הבחירות פועלים עתה בצוותא אתי לטובת ציבור החברים, והוא מנסה לחבל בכל דרך אפשרית - ובפועל נכשל במזימותיו. גם חבריו מפנים לו את גבם ומעדיפים לראות לשכה אחרת ורוח חדשה בלשכה, כפי שהתחייבנו בבחירות".