פשרה: זאבי ישיב לצ'רנוי כ-132 מיליון דולר בגין עסקת בזק

בתוך כך, עו"ד אלקס הרטמן, כונס מניות זאבי בבזק, מבקש מבית המשפט לסיים את הליך הכינוס וכן לפסוק לו שכר-טרחה בסך 20.9 מיליון שקל - בנוסף ל-13 מיליון שכבר נפסקו לו ב-7 שנות הכינוס

גד זאבי ומיכאל צ'רנוי חתמו על הסכם פשרה בנוגע להחזר ההלוואה שנטל זאבי מצ'רנוי לצורך רכישת 20% ממניות בזק בזמנו. הסכם הפשרה נחתם במסגרת תביעתו של צ'רנוי לבית המשפט, לעקל את הכספים המתקבלים ממכירת מניות זאבי בבזק באמצעות כונס הנכסים שמונה על-ידי הבנקים, עו"ד אלקס הרטמן.

ל"גלובס" נודע כי בסך הכל ישיב זאבי לצ'רנוי כ-132 מיליון דולר, מהם 107 מיליון דולר בגין הקרן וכ-25 מיליון דולר בגין הריבית.

במסגרת הסדר הפשרה ישלם זאבי את קרן ההלוואה במלואה, העומדת על 143 מיליון דולר. זאבי השיב כבר בעבר חלק מהכסף - 36 מיליון דולר, ולכן לפי הסכם הפשרה, הוא ישיב את יתרת הקרן בתשלומים.

באשר לריבית: לפי הסכם ההלוואה המקורי על זאבי לשלם ריבית בגובה 100 מיליון דולר.

בהודעה שהגישו השניים לבית המשפט הם אינם מפרטים את ההסכמות, ואולם, נודע כי הסיכום עומד על כרבע מגובה הריבית - כ-25 מיליון דולר.

לפי ההסדר שהוגש לבית המשפט, באמצעות עוה"ד ירון קוסטליץ (צ'רנוי) וגיורא ארדינסט (זאבי), הסכום העודף לאחר שהבנקים יקבלו את החזר חובם כתוצאה ממכירת מניות בזק שבכינוס - יועבר לחשבון נאמנות. בחשבון הנאמנות ישמשו מורשי חתימה של שני הצדדים: עו"ד רון שפירא (צ'רנוי) ועו"ד חיים אינדיג (זאבי).

בתוך כך, עו"ד אלקס הרטמן, כונס מניות זאבי בבזק, ביקש היום (ג') מבית המשפט לסיים את הליך הכינוס וכן לפסוק לו שכר-טרחה בסך 20.9 מיליון שקל, בנוסף ל-13 מיליון שכבר נפסקו לו ב-7 שנות הכינוס.

לדבריו, זאבי והבנקים הסכימו לגובה שכר-הטרחה שהוא מבקש, ומדובר בסכום הנמוך מהמגיע לו לפי תקנות החברות, שכן לו היה מבקש שכר כאחוז מסכום המימוש (כמופיע בתקנות) - היה זכאי ל-37.8 מיליון שקל. לטענתו, אם היה מבקש כי שכרו יחושב לפי חלוקה בפועל (לפי התקנות) - היה זכאי למאות מיליוני שקלים.