מזוז: ח"כ נאפע מבל"ד יואשם במגע עם סוכן חוץ בסוריה

זאת בעקבות פגישה שקיים בסוריה עם סגנו של מזכ"ל ארגון החזית העממית, טלאל נאג'י, בשנת 2007

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, החליט סופית להעמיד לדין את ח"כ סעיד נפאע מסיעת בל"ד באשמת מגע עם סוכן חוץ, וזאת בעקבות פגישה שקיים בסוריה עם סגנו של מזכ"ל החזית העממית, טלאל נאג'י, בשנת 2007.

נפאע יואשם גם ביציאה שלא כדין למדינת אויב ובסיוע לעבירה זו. הודעה על כך נמסרה היום (א') לעו"ד חסן ג'בארין מארגון עדאלה, המייצג את נפאע.

סוריה מוגדרת בחוק כ"מדינת אויב", ולפיכך הביקור בה טעון אישור מראש הממשלה או שר הפנים. בספטמבר 2007 ביקש נפאע משר הפנים לאשר יציאת כוהני דת דרוזים לסוריה, אך נענה בשלילה משיקולי ביטחון. למרות זאת הוא חבר ל-8 אנשי דת דרוזים כדי לארגן עימם את הנסיעה. את רשימת אנשי הדת והמסמכים הנחוצים הוא העביר לחבר תנועתו, עזמי בשארה, שנמלט מישראל לחו"ל בהיותו מבוקש בגין פגיעה בביטחון המדינה, וביקש ממנו להסדיר את אישורי הכניסה לסוריה.

נפאע הצטרף ל-282 כוהני דת שיצאו לירדן, ובהמשך (הודות לסיועו של בשארה) נכנסו לסוריה דרך מעבר שייח' חוסיין בלא אישור שר הפנים, למרות שידע על נחיצותו.

במהלך השבוע בו שהה בחו"ל נפגש נפאע בחשאי עם נאג'י, סגן מזכ"ל החזית העממית, המוגדר בחוק כ"ארגון מחבלים". בשל כך הוא מואשם במגע עם סוכן חוץ.

במהלך הפגישה התקשר נאג'י לחאלד משעל, ראש הלשכה המדינית של חמאס בדמשק, ותיאם פגישה בין נפאע למשעל בבוקר שלמחרת. נפאע הוסע ללשכתו של משעל על-ידי שליח מטעמו, ובלשכה קיבל לידיו תשורה, אולם לבסוף השניים לא נפגשו.

לטענת המדינה, "במעשים המתוארים ניסה נפאע באופן חשאי ליצור קשר עם חאלד משעל ואף ביקר במקום עבודתו, ובכך קיים ביודעין מגע עם סוכן חוץ ללא כל הסבר סביר".

במארס השנה קיימו היועץ מזוז, פרקליט המדינה משה לדור ובכירים בפרקליטות שימוע לח"כ נפאע, ובתום מספר דיונים פנימיים הוחלט לדחות את הטענות שהעלה עו"ד ג'בארין בשמו של נאפע.

מזוז הודיע על החלטתו גם ליו"ר הכנסת וליו"ר ועדת הכנסת. לפי החוק, לח"כ נאפע עומדים 30 יום כדי לבקש מהוועדה לקבוע כי עומדת לו חסינות לפי אחת החלופות הקבועות בחוק. אם לא יעשה כן, יוגש נגדו כתב האישום בחודש הבא.

ח"כ נפאע מסר בתגובה: "ההחלטה להעמיד אותי לדין מפליאה ומוזרה, במיוחד לאור העובדה שהיועץ המשפטי לממשלה החליט לסגור את התיקים כנגד כל חברי הכנסת שביקרו במדינות הנחשבות ל'מדינות אויב', אבל החליט להעמיד לדין רק אותי. כל מה שעשיתי נעשה תוך כדי מילוי תפקידי כחבר כנסת וכנציג ציבור. אתמודד עם ההחלטה בכל הכלים העומדים לרשותי".