נעילה שלילית באחד-העם: המעו"ף איבד 1.4% ואפריקה 2.5%

המעו"ף רשם ירידה שבועית של 1.4%, מדד הבנקים ירד השבוע ב-0.9% ומדד הנדל"ן בלט בירידה של 5.3% ■ מחזיקי אג"ח אפריקה שוקלים לתבוע את לבייב ■ מטאלינק זינקה ב-40.7% ■ IBI: "נרשמת פעילות של זרים במניות הבנקים"

בורסת תל אביב נעלה היום (ה') את שבוע המסחר המקומי בירידות שערים על רקע הירידות בשוקי העולם. המדדים המובילים בת"א ירדו לאורך כל יום המסחר, והמגמה התגברה לאחר לפרסום נתוני התעסוקה השבועיים בארה"ב, שהראו עלייה בתביעות לדמי אבטלה - לעומת הצפי לירידה. הנתון שלח את החוזים בוול סטריט לירידות של כ-0.6% בפתיחה - מה שאכן התממש, והוביל גם את הבורסה באחד-העם לסגור קרוב לרמות הנמוכות של היום. מחזור המסחר היה נמוך והסתכם ב-1.5 מיליארד שקל.

בסיכום שבוע תנודתי בבורסה בת"א, שכלל שלושה ימי ירידות ושני ימי עליות, מדד המעו"ף סיים בירידה של 1.5%, מדד הבנקים ירד ב-0.9% ומדד הנדל"ן בלט בירידה של 5.3%.

החלטת הריבית אמש בארה"ב, בה הותיר הנגיד ברננקי את הריבית ברמה אפסית של 0%-0.25%, תקשה בוודאי על בנק ישראל להעלות את הריבית בהחלטתו הקרובה ב-28 בדצמבר. זאת, לאחר שמדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר עלה ב-0.3%, בהתאם לצפי. מתחילת השנה (ינואר-נובמבר 2009) עלה המדד ב-3.9% וכתוצאה מכך ניתן כבר לקבוע כי האינפלציה השנה, למרות המיתון, תחרוג בכ-1% מהגבול העליות של יעד יציבות המחירים שקבעה הממשלה (בין 1% ל-3%).

רוב הכלכלנים ופעילי השוק מעריכים כי פישר יבחר שלא להעלות את הריבית החודש (למעט כלכלני מריל לינץ', אשר מעריכים כי בנק ישראל יעלה את הריבית ב-0.25% נוספים) אך ההערכות הן כי בסוף השנה הבאה ריבית בנק ישראל כבר תעמוד על 3%.

משיחה שערכנו היום עם חדר המסחר של IBI עולה כי נרשמת היום תנועה ערה באלביט הדמיה וקרדן NV , שיוצאות ממדד נדל"ן-15 בעדכון המדדים הקרובים ונסחרות במחזורים גדולים. כמו כן, נרשמת פעילות ערה של הזרים בבנקים ובבזק . ב-IBI מעריכים כי כלל ביטוח , שספגה הרבה מכירות בתקופה האחרונה, נסחרת כעת בדיסקאונט עמוק יחסית לערכה.

האם מאור בדרך לפרישה מבנק לאומי? האם לבייב עומד בפני תביעה אישית?

הערכות כי גליה מאור, מנכ"ל בנק לאומי , תהיה מעוניינת לסיים את תפקידה אם ימונה לבנק יו"ר שאינו מקובל עליה במקום איתן רף. מקורבים למקבלי ההחלטות בירושלים מעריכים כי מאור לא תסכים לעבוד תחת כל יו"ר שייבחר ומוטרדים מאוד מהאפשרות שהיא תעזוב. "עזיבה של גליה במקביל להחלפת איתן לא תתרום ליציבות הבנק, בייחוד לפני הפרטה ועל רקע המשבר הכלכלי", אומרים המקורבים.

מחזיקי האג"ח באפריקה ישראל שוקלים לתבוע את לב לבייב ונושאי משרה בכירים אחרים באפריקה ישראל בסכום של 60 מיליון דולר - מלוא סכום ביטוח אחריות דירקטורים ונושאי משרה בחברה, כך נחשף ב"גלובס".

אלווריון זכתה בנתח מפרויקט ה-WiMAX הגדול של BSNL ההודית, כך עולה מפרסום של חברה הודית שזכתה גם היא בחלק מהפרויקט. ככל הנראה, חלקה של אלווריון בפרויקט עשוי להגיע לעשרות מיליוני דולרים.

הממונה על ההגבלים, רונית קן, הודיעה לאי.די.בי אחזקות כי תמסור את החלטתה בעניין עסקת משאב-הנסון ישראל בעוד שבועיים. על פי הערכות, העסקה לא תאושר על ידי קן. אי.די.בי מחזיקה ב-75% ממשאב באמצעות כלל תעשיות , זרוע התעשיות והטכנולוגיה של הקבוצה.

מטאלינק , כצפוי, ריכזה עניין רב לאחר שאמש זינקה במסחר בוול סטריט ב-51% לאור שמועות בשוק על מכירתה הצפויה.

מגדל בלטה לאחר שלבית המשפט המחוזי מרכז בפתח-תקווה הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך כ-63 מיליון שקל נגד קרן ההשתלמות "מעוז", בטענה לניהול כושל ורשלני של כספי עמיתי הקרן. התובע טוען כי הוא שוכנע להשקיע כספים בקרן ההשתלמות המיועדת לעצמאים, על סמך מצגים והבטחות כי מדובר בקרן "סולידית". אלא שבפועל השקיעה הקרן את כספי העמיתים בניירות ערך "מפוקפקים ומסוכנים", לרבות אג"ח לא מדורגות, וחלק ניכר מכספו ירד לטימיון.

לאחר כמעט חמש שנים של פעילות נדל"ן משותפת בפולין, שהניבה בעיקר כאב ראש עבור בעלי המניות בשתי החברות, מבקשת אורתם סהר לפרק את השותפות עם גירון פיתוח .

כי"ל עוררה עניין לאור העליות שנרשמו אמש במניות הדשנים במסחר בניו יורק, מה שלא עזר לה והמניה סיימה בירידות שערים.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]