מנכ"ל HOT: נפסיד השנה 55 מיליון שקל עקב המעבר ל-DTT

(עדכון) - זאת אם יתממשו התחזיות לגבי אחוזי הנטישה בעקבות ה-DTT ■ הרצל עוזר בוועדת הכלכלה: "כל יום אני פותח עיתון וקורא על גזירה שהולכת לאיים על קיומנו" ■ ח"כ אקוניס: יש להוציא את ערוץ 33 מחבילת ה-DTT

"אנחנו מתעוררים מדי בוקר לגזרות חדשות בעיתון", כך אמר מנכ"ל חברת HOT , הרצל עוזר, בדיון בוועדת הכלכלה שהתקיים היום (ב') בעניין החבילה הדיגיטלית (DTT) - חבילת השירותים הדיגיטליים.

לדברי עוזר, שהתנגד בתוקף לצירופו של ערוץ 9 לחבילת הבסיס, "אנחנו נפסיד השנה 55 מיליון שקל במגזר הטלוויזיה, זאת אם יתממשו התחזיות לגבי אחוזי הנטישה בעקבות המעבר ל-DTT. החברות HOT ו-yes חייבות לבנקים 7 מיליארד שקל. מתעסקים באיך לעזור לערוץ זה או אחר - ושוכחים שיש חברות שחייבות מיליארדים ועתידן לא ברור. תעשיית הטלוויזיה הרב-ערוצית מדממת ולא מרוויחה. אני מנהל חברה בחוסר ודאות יומיומית. כל יום אני פותח את העיתון וקורא איזו גזירה שהולכת לאיים על קיומנו".

בין היתר העלה עוזר את יוזמת משרד התקשורת להקים תשתית אינטרנט על גבי תשתית חברת החשמל. "אנחנו משקיעים מאות מיליוני שקלים בפיתוח תשתית - והמדינה מפתחת תשתית במקביל", אמר.

לדברי עוזר, הסכנה ב-DTT היא בכך שהוא "מתרחב לאט-לאט ומאפשר להתחבר לשלל תכני אינטרנט, וחברות שונות שיתווספו וינצלו את הפלטפורמה - וזה יהיה סופה של הטלוויזיה הרב-ערוצית. אם הנושא חשוב בעיניכם (פנה עוזר לחברי הכנסת, ל.א), תשקלו את העניין הזה. אם 50 אלף מנויים יעזבו אותנו לטובת ערוץ 9, זה יכול להיות הסוף של HOT ו-yes".

בדיון דיברה גם סמנכ"ל הרגולציה של חברת yes, מיכל רפאלי-כדורי, שאמרה כי "ערוץ 9 אינו מסוגל לשלם את עלות המעבר ל-DTT. מדובר על עד 6 מיליון שקל בשנה, והיום הוא אינו מוכן לשלם אפילו 10% מזה כדמי מעבר לנו ולכבלים".

לדברי כדורי, נראה כי כל הלחץ הוא כדי למקסם את נכסיו התיאורטיים של לב לבייב לפני מכירה. כדורי דרשה כי אם ערוץ 9 ייכנס בכל זאת לחבילת ה-DTT - "יש לפתוח לאלתר את הפרסום בערוץ yes רדוגה ובכל ערוץ רוסי אחר".

הצעת ייעול לערוץ 33

במהלך הדיון קבעה היועצת המשפטית של ועדת הכלכלה, עו"ד אתי בנדלר, כי חברת הכנסת יוליה שמאלוב-ברקוביץ (קדימה) לא תוכל להצביע בנושא חוק השידורים. זאת לאחר שברקוביץ הודיעה במהלך הדיון בוועדה כי היא מחזיקה במניות בערוץ 9. ברקוביץ, חברת ועדת הכלכלה, היא אחת מחברי הכנסת הפעילים בנושא חוק זה. עם זאת, היא תוכל להמשיך ולהשתתף בדיונים.

באותו דיון אמר לראשונה יו"ר ועדת הכלכלה, אופיר אקוניס, כי לדעתו יש להוציא את ערוץ 33 של רשות השידור מחבילת ה-DTT ולהכניס במקומו את הערוצים 9 ו-23. לדבריו, "ערוץ 33 הוא ערוץ ללא שום חשיבות שאין בו כלום, והוא לא פונה לקהל המטרה אליו הוא מיועד. הצפיה בערוץ הזה שואפת לאפס".

בדבריו של אקוניס תמכו גם ח"כ נחמן שי (קדימה), חנין זועבי (חדש) וח"כ חנא סוויד (חדש).

בסופו של הדיון החליט היו"ר אקוניס שלא להעמיד את הנושא להצבעה, והביע תמיכה מתמשכת בהכנסת ערוץ 9 וערוץ ייעודי-ערבי לחבילת הבסיס הדיגיטלית.

בדיון בוועדה הציע מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, כי הטלוויזיה החינוכית תשדר על הפלטפורמה של ערוץ 33 במקום דרך ערוץ 1, ובכך למעשה "ייחסכו" עלויות לרשות השידור שמחזיקה 2 ערוצים, והטלוויזיה החינוכית תשדר את 8 השעות של ערוץ 1 והשעתיים של ערוץ 2 על גבי ערוץ 33.

בתגובה לדברים אמר מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, כי אם המדינה לא רוצה את ערוץ הייעודי הערבי ב-DTT - היא גם לא תרצה אותו באנלוגי.