מודי'ס הורידה דירוג האשראי של יוון ל"A2"

סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית הצטרפה ל-S&P ופיץ' שהורידו לפני כשבועיים את דירוג האשראי של יוון ■ הפחיתה את אופק דירוג האשראי של יוון ל"שלילי"

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הצטרפה ל-S&P ופיץ' והורידה את דירוג האשראי של יוון ל-"A2" מ-"A1" ואת אופק דירוג האשראי ל"שלילי".

מוד'יס ציינה כי מצטברות העדויות לך שחוסנו של האשראי לטווח ארוך של יוון נשחק בהתמדה. "הבעיות של ממשלת יוון הן ארוכות טווח ונובעות מירידה נמשכת בתחרותיות ובפוטנציאל הכלכלי של יוון. את בעיות האשראי של יוון לא ניתן לפתור באמצעות צמיחה כלכלית בלבד.

"בטווח הקרוב לא נראה כי יוון תתמודד עם בעיות מימון או נזילות, אלא אם כן הבנק המרכזי של אירופה (ECB) יחליט לא לקבל את האג"ח הממשלתיות של יוון כביטחונות למתן הלוואות", נכתב בהודעה של מוד'יס.

נזכיר כי ב-7 בדצמבר, סוכנות הדירוג S&P חתכה את דירוג האשראי של יוון ל"-A" תוך שהיא מכניסה את המדינה המשתייכת לאיחוד האירופי לרשימת מעקב שלילית, ויום לאחר מכן הודיעה סוכנות הדירוג פיץ' כי היא מורידה את דירוג האשראי דרגה אחת נמוך יותר ל"+BBB" לעומת דירוג קודם של "-A", מדובר בדירוג השלישי הנמוך ביותר שעדיין משתייך לקבוצת ההשקעה.