בהתאם לציפיות: דגמי מאזדה 3 יתייקרו ב-4,000 שקל

בהתאם לציפיות המוקדמות, דלק מוטורס מחלקת לחברות הליסינג את מתנות חג המולד ומעלה את מחירי מאזדה 3 ועימם גם את השווי המאזני של חברות הליסינג ■ הערכות בענף: המתחרים הצמודים בשוק הציים יישרו קו

מתנות חג המולד של חברות הליסינג הקדימו להגיע בכמה ימים. חברת דלק מוטורס פרסמה היום (א') מחירונים ובהם התייקרות של כ-4,000 שקל במחיר המאזדה "אקטיב", הדגם הדומיננטי ביותר בתמהיל הרכישות של הציים בארץ. הפורד פוקוס התייקרה גם היא בכ-2,000 שקל ושתי המכוניות יעלו כעת כ-119 אלף שקל.

על פי הערכות, שני הדגמים הללו לבדם מהווים 30-50% מתמהיל כלי הרכב של ציי הרכב הגדולים בארץ. בהנחה שהעלייה במחירי המכוניות החדשות אכן תתורגם לעלייה מקבילה במחירים ב"מחירון המשומשות" של לוי יצחק, וששאר יבואני הליסינג המרכזיים יישרו קו על פי הרף החדש, המשמעות היא עלייה של מאות מיליוני שקלים בערך המאזני של ציי חברות הליסינג בישראל בתחילת השנה הבאה.

דלק מוטורס לא שינתה את המחירים של כלי הרכב שלה בקבוצה 4, פורד מונדיאו ומאזדה 6, ומחיריהם יתחילו בכ-158 אלף שקל לדגמי הבסיס. לעומת זאת דגם המאזדה 2 עתיד להתייקר בכ-1,500 שקל בממוצע. דגם ה"קומפורט" הפרטי של המאזדה 3 התייקר בכ-2,000 שקל ומחירו יעמוד על כ-125 אלף שקל.

בענף הרכב מעריכים, שגם מחיר ה"קרוז" של UMI יתייצב סביב 119 אלף שקל בימים הקרובים, וכך גם מחיר הטויוטה קורולה. בענף הרכב אומרים כי העלאת המחיר הייתה צפויה לא רק בשל התחזקות המטבע היפני אלא גם בשל הסרת החסם של "קבוצות המחיר" בעקבות שינוי שיטת חישוב שווי השימוש והמעבר למודל רציף.

במשרד האוצר קיוו כי שינוי השיטה יגביר את התחרותיות ויוריד את המחירים אך בפועל נוצרה תופעה הפוכה. עם זאת, באוצר מציינים, כי אם המחירים הממוצעים במהלך השנה אכן יהיו דומים לאלה של תחילת השנה, הדבר יתבטא ישירות גם בעליית שווי השימוש שישלמו העובדים שמקבלים את כלי הרכב הללו בשנה הבאה, כפי שנקבע בתקנות שווי השימוש הרציף.