ירדן מפלה תיירים מישראל המגיעים לביקורים חד-יומיים בפטרה

מפנייה שהעבירה לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל לשר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, ולשר החוץ, אביגדור ליברמן, עולה כי ירדן משיתה על התיירים מישראל דמי כניסה גבוהים מאלה המושתים על תיירי יום ממצרים

שלטונות ירדן מפלים לרעה תיירים מישראל המבקשים להגיע לביקורים חד-יומיים בפטרה, ומשיתים עליהם דמי כניסה גבוהים בעשרות דולרים מאלה המושתים על תיירי יום ממצרים - כך עולה מפנייה שהעבירה היום (ג) לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל לשר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, ולשר החוץ, אביגדור ליברמן.

לטענת הלשכה, בימים אלה התבשרו מארגני התיירות המטפלים בתנועות אלה על מחירים חדשים לפטרה לשוהים בירדן יום אחד וללא לינה. מחירים אלה נקבעו רק לתיירות מישראל, ואינם מיושמים לגבי תנועת תיירות של יום ממצרים.

על-פי אותו מידע, החל מ-1 באוקטובר 2010 יעמדו דמי הכניסה עבור ישראלים שיבקשו לשהות יום אחד בפטרה על 130 דולר, בעוד עלות כניסה באותם תאריכים לתיירי יום ממצרים תהיה 74 דולר בלבד.

לדברי עמי אתגר, מנכ"ל הלשכה, הפרש המחירים יעודד מארגני תיירות מרחבי העולם להלין את התיירים המבקשים לבקר בפטרה במצרים או בירדן ,בכדי לחסוך את ההפרש בדמי הכניסה לאתר.

"עם כל ההבנה לרצונם של הירדנים למקסם את הכנסתם מהעוגן התיירותי של פטרה, אין לנו כל הבנה והסכמה על הפלייתה של התיירות מישראל", מסר אתגר.