הגוגלפון הושק רשמית; גוגל הכריזה על פתיחת חנות אינטרנטית

(עדכון) גוגל השיקה הערב את הגוגלפון בשיתוף HTC ■ המכשיר עדיין לא נמכר בישראל ■ כרגע ה-Nexus One נמכר ב-530 דולר ללא מפעילה דרך האתר או ב-180 דולר עם שיוך למפעילת הסלולר האמריקנית Tmobile

חברת גוגל הכריזה היום (ג') בערב על הטלפון הסלולרי בו היא שותפה עם יצרנית הטלפונים HTC. דגם ה-Nexus One שכבר נחשף בשבועות האחרונים בצורה לא רשמית באתרים שונים ברשת, לא היה ההכרזה החשובה של הערב, אלא כניסתה של גוגל לשוק הקמעונאי של מכירות טלפונים סלולריים.

חנות האינטרנט הסלולרית של החברה, המציעה כרגע את הדגם החדש, תציע טלפונים של יצרניות שונות, כאשר בחברה מציינים שגם הדרויד של מוטורולה יימכר שם.

כרגע ה-Nexus One נמכר ב-530 דולר ללא מפעילה דרך האתר או ב-180 דולר עם שיוך למפעילת הסלולר האמריקנית Tmobile, כאשר בעתיד הקרוב מאוד יצטרפו לאתר מפעילות הסלולר האירופאית וודאפון וגם וריזון וויירלס האמריקנית.

כניסתה של גוגל ללא ספק מערערת את ערוצי המכירה הרגילים היום של מכשירים בחנויות הפיזיות, כאשר בחברה כבר עכשיו מצהירים שהם בוחנים טלפונים של יצרניות אחרות שיימכרו שם. בגוגל טוענים שהם לא מחליפים את ערוצי המכירה הרגילים, אלא מאפשרים ללקוח לקנות את הטלפון ללא שיוך למפעילה מסוימת. הטלפון של גוגל נמכר כרגע לקהל האמריקני, אולם החברה מאפשרת שליחה שלו גם לאנגליה, סינגפור והונג קונג. הקהל הישראלי עדיין יצטרך לחכות בשביל לקנות את ה-Nexus One דרך גוגל, מכיוון שגישה אליו מישראל עדיין חסומה.

יכולות החומרה של ה-Nexus One כוללות מצלמת 5 מגה פיקסל, מסך מגע בגודל 3.7 אינץ', בלוטות' סטריאופוני, משקל של 130 גרם ועובי של 11.4 מ"מ. מערכת ההפעלה של המכשיר היא אנדרואיד בגרסה 2.1 הכוללת את תוכנת הניווט החינמית של החברה.

www.google.com/phone

מוקדם יותר אתר חדשות הטכנולוגיה Engadget פרסם אתמול ביקורת על המכשיר, עוד לפני שזה יצא. הביקורת על הטלפון החדש הייתה פושרת מאוד והיא הציגה טלפון שזהה כמעט באופן מלא ביכולות שלו למכשירים אחרים בשוק המריצים את מערכת ההפעלה הסלולרית מבית גוגל - אנדרואיד. באתר מציינים שמדובר בטלפון שמגיב במהירות רבה, אולם היא דומה מאוד לזו הקיימת בגוגלפון מבית מוטורולה - Droid, שיצא בשוק האמריקני.

גוגל אישרה בתחילת החודש, שעובדי החברה קיבלו את המכשיר הידוע היום בשם כ-Nexus One, לצורך בדיקות שטח של הטלפון הזה. גם מחירו של הגוגלפון דלף ועל פי הערכות אמור לעמוד על 530 דולר, כאשר הוא לא משויך למפעילה סלולרית, או 180 דולר דרך רשת הסלולר T-Mobile האמריקנית. לצורך השוואה, מחיר האייפון ללא התחייבות למפעילה סלולרית עומד על כ-600 דולר, או 200 דולר עם התחייבות ל-AT&T.

יתרונו של הגוגלפון צפוי להיות האפשרות לבצע שיחות טלפון דרך אפליקציית ה-Voice. יישום זה מאפשר לנהל שיחות טלפון, ללא עלות או בעלות נמוכה, כאשר הלקוח רק צריך חיבור לאינטרנט באותו זמן.

מלבד זה, גוגל מציעה כבר היום בדגם ה-Droid של מוטורולה בארה"ב, תוכנת ניווט חינמית - Maps Navigation, המאפשרת לחסוך את התשלום למפעילות סלולריות או חברות חיצוניות עבור השירות הזה.

עד היום מכשירי טלפון שהגיעו עם מערכת ההפעלה של גוגל - אנדרואיד, לא מותגו תחת השם שלה, אלא תחת שמות של היצרניות. חברות כמו: HTC, סמסונג ו-LG השיקו מכשירים עם מערכת ההפעלה הזו וחברת מוטורולה אפילו החליטה להעביר את כל הטלפונים החדשים שלה לאנדרואיד.

ההחלטה של גוגל, להוציא מכשיר שיהיה מיוצר על-ידי חברת HTC, אבל יתוכנן על-ידי גוגל, אמורה להלחיץ את יצרניות הטלפונים שהחליטו לעבוד עם אנדרואיד. הסיבה לכך, שהציבור אוהב לרכוש מוצרים תחת השם גוגל ובמיוחד תחת השם גוגלפון. היום, לאף יצרנית אסור לרשום את המילה גוגל בפרסומות למכשירים שלה, אלא טלפון הפועל תחת המילה אנדרואיד. מה שגורם להרבה צרכנים לבלבול, מכיוון שהם לא יודעים מה זה אנדרואיד.

גוגל תהנה עם המכשיר החדש, משם המותג גוגלפון ומהכוח השיווקי שלה, בשביל לדחוף את הטלפון העתידי. כמובן, שהדבר יכול להתבטא בירידה במכירות הטלפונים של יצרניות אחרות, מה שיכריח אותם לפתח אסטרטגיית בידול חדשה, בשביל שהלקוחות לא יעדיפו את מכשיר הגוגל האמיתי.