העליון: אין להקפיא נכסים של מזוכי פרשת הלבנת ההון בבנק הפועלים

דחה את בקשת פרקליטות מיסוי וכלכלה להקפיא את נכסיהם של מזוכי פרשת הלבנת ההון בבנק הפועלים - מנהלת קשרי לקוחות בדסק צרפת, קרן ללום; מנהל קשרי הלקוחות בדסק, דוד אבוטבול; ושני אזרחים צרפתים

בית המשפט העליון דחה את בקשת פרקליטות מיסוי וכלכלה להקפיא את נכסיהם של מזוכי פרשת הלבנת ההון בבנק הפועלים - מנהלת קשרי לקוחות בדסק צרפת בסניף, קרן ללום; מנהל קשרי הלקוחות בדסק, דוד אבוטבול; ושני אזרחים צרפתים.

הפרקליטות ביקשה את המשך הקפאת הנכסים לצורך ערעור שבכוונתה להגיש, אך שופט המחוזי ששישב בתיק, חאלד כבוב, דחה את הבקשה. השופט ניל הנדל, שדן בערעור, סבר כמוהו: "הפגיעה הכרוכה באי-שימוש בסכומי כסף של ממש, לאחר שזוכה נאשם במשפט שנערך כ-5 שנים, הינה פגיעה קשה בקניין", ציין.

בפסק הדין המזכה של כבוב מתח השופט ביקורת קשה על פרקליטות מיסוי וכלכלה, וקבע כי הביאה בפניו מידע חלקי.

"התובעת בסיכומיה בחרה לצטט רק את חלקם של הדברים, מבלי להידרש ולהציג בפני בית המשפט את המשך השאלות שהציגה לנאשם ותשובותיו, שמהוות את עיקר העניין לשם הבנת עמדתו", פסק. "ראוי היה בנסיבות אלה כי המאשימה תפרוס בפני בית המשפט את מלוא חילופי הדברים שהתנהלו בינה לבין הנאשם בהקשר לסוגיה זו, ולא תברור מעדותו של הנאשם אך את אותו חלק שמשרת את עמדתה, גם במחיר של עיוות כוונת הנאשם".

בהתייחסו לעניין אחר ציין כבוב: "גם באשר לשיחה זו בחרה המאשימה להביא ציטוט חלקי של השיחה, באופן שאינו מציג את התמונה בשלמותה. באת-כוח המאשימה בחרה לקטוע את הציטוט שהובא בסיכומיה במשפט... את תשובתו של הנאשם, משום מה, בחרה המאשימה להשמיט מן הציטוט שהביאה בסיכומיה... גם במקרה זה ראוי היה כי המאשימה תביא בפני בית המשפט את מלוא המידע הרלוונטי לענייננו".