האם אסם לא עמדה בהבטחתה להגריל לפטופ כל שעתיים?

החברה יצאה במבצע לביסלי, בו הבטיחה להגריל מחשב נייד כל שעתיים עד 2 בפברואר ■ תוצאות ההגרלות האחרונות באתר המבצע הן מ-11 בינואר ■ אסם: "הגרלות מתקיימות אך מסיבות טכניות התוצאות לא פורסמו"

חברת אסם מבטיחה להגריל מחשב נייד כל שעתיים אך רחוקה מלקיים: בימים אלה מפרסמת החברה במלוא המרץ את מבצע "מחשב נייד כל שעתיים של אסם", במסגרתו אמורה להיערך אחת לשעתיים הגרלה המזכה אחד מצרכני המותג ביסלי במחשב נייד של LG, באמצעות קודים המודפסים על אריזות החטיף - זאת מדי יום עד ה-2 בפברואר.

באתר המבצע אמורות להיות מפורסמות באופן שקוף וגלוי תוצאות כל הגרלה. אלא שבימים האחרונים, משתתפי המבצע המבקשים לבדוק מי זכה בהגרלה בה הם השתתפו מגלים כי מיום ה-11 בחודש כלל לא התבצעו הגרלות.

בה בעת, כאשר הם מקישים את הקוד שבאמצעותו הם השתתפו בהגרלה, הם מקבלים הודעה לפיה "המספר לא זכה" - בהגרלה שכלל לא התקיימה.

מכיוון שכל חטיף יכול להשתתף באמצעות הקוד בהגרלה אחת בלבד, יוצא כי מצד אחד ההגרלה לא התקיימה, אך מצד שני הלקוח כבר אינו יכול להשתתף בהגרלה אחרת ולהקליד שנית את אותו קוד שהופיע על גבי המוצר שרכש.

גם לפי תקנון ההגרלה המתפרסם באתר, יש לפרסם את תוצאות ההגרלה כעבור יומיים ממועד קיומה. בפועל, התוצאות האחרונות המפורסמות הן מיום 11.1.10.

בשירות הלקוחות של אסם טוענים כי ההגרלות התקיימו אך התוצאות טרם פורסמו. לעומת זאת, התשובה המפורשת באתר היא "ההגרלה לא התקיימה" - וללקוח המאוכזב נשאר רק לבחור למי להאמין.

"צרכני ביסלי אסם הם בעיקרם קטינים וצעירים", אומר עו"ד אבינעם מגן, ראש הקליניקה לזכויות הצרכן בקריה האקדמית אונו, "וכדי לזכות במכשיר הלפטופ הנחשק החברה מעודדת אותם לרכוש לשווא הרבה מן המוצר. מן הדין הוא שהגרלות מסוג זה ייערכו בשקיפות, והתוצאות המהימנות והברורות יפורסמו כדין מיד בתום ההגרלה".

מאסם נמסר בתגובה כי "הגרלות המבצע מתקיימות כסדרן, אולם בשל סיבות טכניות תוצאות ההגרלה לא פורסמו באתר. אסם החלה להתקשר לזוכים, ונקבע מועד לחלוקת הפרסים. כמו כן, אנו פועלים לפרסום התוצאות של הימים האחרונים בהקדם".