לפידות-חלץ מאשרת חשיפת "גלובס": מבקשת לקדוח מול חופי אשדוד

המניה מזנקת ב-31% בבורסה ■ החברה ביקשה ממשרד התשתיות היתר לחפש נפט ב"מד-אשדוד", יחד עם מודיעין ושותף נוסף

מניות הנפט והגז לא מפסיקות לשגע את המשקיעים בבורסה. יחידות ההשתתפות של לפידות חלץ מזנקות היום (ה') ביותר מ-30%, לאחר שהחברה אישרה הבוקר את חשיפת "גלובס" כי היא מתמודדת על הקידוח באתר "מד-אשדוד".

כפי שנחשף שלשום ב"גלובס", לפידות חלץ מבקשת לחפש נפט באתר הממוקם כ-16 ק"מ מול חופי אשדוד, יחד עם מודיעין ושותף שלישי שזהותו לא ידועה. חלקה של לפידות חלץ בשותפות עומד על 30%, כאשר מודיעין מחזיקה 45%.

"מד-אשדוד" ממוקם במרחק של כ-16 קילומטר מהחוף, ולמרות שבדומה לקידוח תמר עומק הקידוח הוא למעלה מ-4,500 מטר, הרי שבאזור אשדוד הקידוח נעשה במים רדודים, כך ששכבת המים בקידוח קטנה יותר, ושכבת הסלע אותה קודחים היא גדולה יותר. כתוצאה מכך, משך הזמן צפוי להיות ארוך, ועלויות הקידוח צפויות להיות גבוהות, כשלהערכת משרד התשתיות עלות ביצוע קידוח במים עמוקים היא 100 מיליון דולר (עלות קידוח תמר הסתכמה ב-140 מיליון דולר). עם זאת, אם אכן תהיה תגלית מסחרית, עלויות הפיתוח יהיו קטנות יותר לעומת קידוח תמר, בשל הקרבה לחוף.

בנוסף, החברה דיווחה היום שוב כי היא הגישה בקשה לקבלת היתר מוקדם להפקת נפט מפצלי שמן בישראל. זאת, במסגרת הבקשות שמוגשות בימים אלה למשרד התשתיות על ידי שותפויות נפט וגז שונות. המועד האחרון להגשת בקשות ההיתר הסתיים אתמול, כאשר ב-26 בינואר צפויה ועדה מקצועית, שכוללת אנשי מקצוע של משרד התשתיות ושל גורמים חיצוניים להתכנס. את ההמלצות מעבירה הוועדה אל מועצת הנפט, שצפויה להתכנס ב-8 בפברואר, ולאחר שגובשו כל ההמלצות, בטווח של מספר ימים, צפויה להתקבל החלטת הממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות, ד"ר יעקב מימרן.