איתן אייזנברג, גיאולוג רציו, מתפתח כספקולנט: הרוויח ביום 30%-55% ומאות אלפי ש' על לפידות חלץ

אייזנברג, הגיאולוג של רציו שמכר את החזקותיו בחודש שעבר והפיל אותה ב-40% ביום, קנה אתמול יחידות של לפידות חלץ ב-20 אגורות ליחידה - ומכר את כולן היום ברווח של מאות אלפי שקלים ■ טוען: "המכירה לא נעשתה משיקולים כלכליים; שגיתי כשקניתי המניות"

הסיפור הבא הוא חלומו הרטוב של כל משקיע: איתן אייזנברג, הגיאולוג של שותפות חיפושי הנפט והגז רציו , רכש אתמול (ד') יחידות השתתפות של לפידות חלץ במחיר של 20 אגורות ליחידה, ומכר אותן היום ברווח של עשרות אחוזים. כך נודע ל"גלובס".

אייזנברג רכש אתמול את היחידות בהיקף של פחות מחצי מיליון שקל והיום הוא כבר מיהר למכור אותן. לטענתו, השיקול למכור היום את היחידות לא היה כלכלי, אלא הוא הבין שטעה כאשר החליט להחזיק ביחידות של שותפות חיפושי גז ונפט אחרת מלבד רציו, בה הוא מכהן כגיאולוג. יצוין כי אייזנברג אינו אמור לבצע עסקאות כלשהן ביחידות ההשתתפות של רציו בימים אלה, בעוד השותפות ממתינה לממצאים בנוגע לאתר "לווייתן", ולדבריו הוא לא מבצע עסקאות ברציו והחליט גם שלא לבצע יותר עסקאות ביחידות השתתפות של שותפויות נפט וגז אחרות.

לא ידוע בדיוק באיזה מחיר מכר אייזנברג את היחידות של לפידות חלץ, אולם בהתחשב בטווח המסחר שלהן היום בבורסה ומעיתוי המכירה, ניתן להסיק כי אייזנברג גרף רווח מהיר של 30-55%.

הסיבוב של אייזנברג בלפידות חלץ בולט במיוחד לאור פרשת מכירת החזקתו ברציו בחודש שעבר. ב-29 בדצמבר בשעות הצהריים הודיעה רציו כי מספר בעלי עניין בשותפות מכרו יחידות השתתפות בכ-23 מיליון שקל, מה שהפיל מיידת את היחידות בכ-40%, תוך שהן מרכזות מחזור חריג - 266 מיליון שקל - הגבוה בבורסה באותו יום.

"היו לי בשנים האחרונות הפסדי הון, וראיתי אפשרות טובה לקזז הפסדים לקראת סוף השנה", הסביר באותו יום אייזנברג בשיחה עם "גלובס". "אם הייתי יודע שלמכירה תהיה השפעה כזו על הנייר, הייתי מוכר 50% או 75%, ולא הכל".

אייזנברג מכר יחידות בהיקף של 4.5 מיליון שקל כאשר במקביל מימשו גם בכירים נוספים בחברה חלק מהחזקותיהם, כגון איש העסקים ישעיהו לנדאו שמכר ב-6.5 מיליון שקל, משפחת רוטלוי שמכרה ב-2.1 מיליון שקל והשותף הכללי רציו חיפושי נפט שמכר בכ-10 מיליון שקל.