מיטב: קרנות הנאמנות גייסו בשבוע החולף כ-180 מיליון שקל

בנטרול הקרנות הכספיות שפדו כ-340 מיליון שקל, גייסו הקרנות המסורתיות כ-500 מיליון שקל ■ מתחילת השנה צמחה תעשיית קרנות הנאמנות בכ-2 מיליארד שקל ■ קרנות אג"ח חברות וכללי גייסו כ-700 מיליון שקל

תעשיית קרנות הנאמנות רושמת גידול בקצב הגיוסים - רשמה בשבוע החולף כניסת כספים של כ-180 מיליון שקל. כך לפי בית ההשקעות מיטב. בנטרול הקרנות הכספיות שפדו כ-340 מיליון שקל, גייסו הקרנות המסורתיות כ-500 מיליון שקל, או קצב גיוס יומי של כ-100 מיליון שקל.

ממיטב נמסר כי זרימת הכספים המאסיבית ממשיכה לנוע לכיוון קרנות אג"ח חברות וכללי, שרשמו את השבוע הטוב ביותר בחודשיים האחרונים. זאת, לאחר שרשמו גיוסים גבוהים של כ-700 מיליון שקל, או קצב גיוס יומי של כ-140 מיליון שקל. הגיוסים בשבוע החולף וקודמיו באים לאור המשך העליות במדדי התל-בונד ואג"ח הקונצרניות השונות מראשית השנה, ובכלל זה של קרנות HIGH YIELD שרשמו עלייה ממוצעת של כ-7.1% מתחילת השנה.

עוד עולה מנתוני מיטב כי לראשונה, לאחר 3 חודשים רצופים של גיוסים, רשמו הקרנות השקליות פדיון שבועי שהסתכם בכ-70 מיליון שקל. הכלכלנים מציינים כי "הפדיונות הגיעו דווקא לאחר פרסום מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר, שנותר במפתיע ללא שינוי, וגרם להורדת הציפיות האינפלציוניות".

מנגד, קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד רשמו ירידת מה בקצב הפדיונות, ואלו הסתכמו לסך של כ-190 מיליון שקל בשבוע החולף, ירידה של כ-20% מהשבוע שקדם לו. יחד עם זאת, הפדיונות מתחילת השנה מסתכמים לע-800 מיליון שקל, במה שמסתמן כחודש הגרוע ביותר לקרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד מאז דצמבר 2008.

הקרנות המנייתיות (ישראל, חו"ל וגמישות) רשמו שבוע רגוע יחסית וסיימו בגיוס צנוע של כ-10 מיליון שקל. "בשבוע האחרון", אומרים במיטב, "היינו עדים לירידה בפעילות בקרנות המנייתיות, וזאת לאחר שנרשמו השבוע עליות שערים קלות במדדי המניות המובילים בישראל".

הקרנות הכספיות עברו לפדיונות של כ-1.2 מיליארד שקל מתחילת החודש, לאחר שרשמו בשבוע החולף ציאת כספים גבוהה נוספת, בהיקף של כ-340 מיליון שקל, או קצב פדיון יומי של כ-70 מיליון שקל.

מתחילת השנה צמחה תעשיית קרנות הנאמנות בכ-2 מיליארד שקל, המיוחסת לגיוסים נטו של כ-500 מיליון שקל ולעליית ערך נכסי הקרנות בכ-1.5 מיליארד שקל, על רקע עלייה במדד מיטב לקרנות הנאמנות בשיעור גבוה של כ-1.1%.

נכון ל-21 בינואר 2010, תעשיית הקרנות מנהלת כ-135.2 מיליארד שקל.