שקלאר הורה לדווח על "פגישה דרמטית" לגבי עתיד רשות השידור

באופן חריג דווח על הפגישה במהדורת "מבט" וביומני הבוקר של קול ישראל ■ עיסוק בנושאי רשות השידור במשדרי הרשות אינו מקובל, ועפ"י תקנון האתיקה ניתן לעשות זאת רק באישור מיוחד מיו"ר הוועד המנהל או המנכ"ל

מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, הורה לכל מהדורות החדשות בערוץ 1 ובקול ישראל לדווח בימים רביעי וחמישי על "פגישה דרמטית שתכריע על עתיד רשות השידור".

באופן חריג דווח על הפגישה (שבה נכחו השר יולי אדלשטיין, יו"ר ההסתדרות עופר עיני ונציגי האוצר והרשות) במהדורת "מבט" וביומני הבוקר של קול ישראל. נושא הפגישה גם עלה במבזקי קול ישראל, זאת למרות שפגישות כמו זו נערכו בעבר.

עיסוק בנושאי רשות השידור במשדרי הרשות אינו מקובל, ועל-פי תקנון האתיקה של השידור הציבורי ניתן לעשות זאת רק באישור מיוחד של יו"ר הוועד המנהל או המנכ"ל. בעבר עורכים ומגישים שעסקו בנושא הושעו משידור וננזפו.

גורמים ברשות השידור אמרו כי לא היתה חשיבות עיתונאית לדיווח, וכי מטרתו היתה להפעיל לחץ על הצדדים שנכחו בדיונים.

למרות הלחץ, הדיון ביום חמישי הסתיים ללא תוצאות. במכתב לעובדים כתב שקלאר: "המשתתפים בדיון הגיעו למסקנה כי מה שלא הושג בשנתיים וחצי כנראה לא יושג יותר". על כן הוחלט להקים צוות משא-ומתן שינסה לצמצם את נקודות המחלוקת בתום 10 ימים. "אם לא יסגרו הפערים", כתב שקלאר, "יוחלט על הפסקת המאמצים להפעלת רפורמה".

שקלאר מסר: "עתיד רשות השידור הוא בעל עניין ציבורי רב. הפגישה אכן היתה דרמטית וחשובה ועסקה בגורל השידור הציבורי וגורל כ-2,000 עובדים. לדיווח על הפגישה היה ערך עיתונאי, גם אם לא היה מדובר ברשות השידור".