התפתחות דרמטית: גליה מאור מעוניינת להיות יו"ר בנק לאומי

הערכות הן כי אם מאור לא תקבל את תפקיד היו"ר היא לא תישאר כמנכ"ל כך שהתפקיד יתפנה ■ בין המועמדים להחליף את מאור כמנכ"ל - זאב נהרי ורקפת רוסק עמינח ■ שלמה אליהו: "מברך על מועמדותה של גליה מאור כדירקטורית בבנק לאומי" ■ הערכות במערכת הבנקאית: אליהו מתנגד למינויה ליו"ר

התפתחות דרמטית במרוץ לתפקיד יו"ר בנק לאומי. מנכ"ל בנק לאומי גליה מאור הודיעה רשמית על רצונה בתפקיד ותגיש הערב טפסי מועמדות לתפקיד דירקטור לוועדת המניות של הבנק.

ההחלטה של מאור נפלה לאחר שיו"ר הבנק איתן רף הודיע הבוקר כי החליט שלא להעמיד את עצמו לבחירה מחדש כחבר בדירקטוריון הבנק ולפרוש בתום כהונתו כדירקטור בחודשים הקרובים.

בעבר היו הערכות כי מאור תתמודד אך היא הבהירה כי כל עוד רף בתמונה לא תתמודד נגדו. מאור צפויה להתמודד לפחות מול ארבעה מועמדים: אורי יוגב, משה טרי, איזי תפוחי מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו וד"ר דוד קליין מטעמו של שלמה אליהו.

ועדת המניות אמורה להגיש לאסיפה הכללית הקרובה של בנק לאומי שמות של חמישה מועמדים לתפקיד דירקטור. ארבעה מהחמישה יהיו: אורי יוגב, משה טרי, איזי תפוחי ואריה מינטקביץ'. השם החמישי טרם נקבע וכנראה שהיה זה שמה של מאור. האסיפה הכללית אמורה להתכנס עד ה-7 במרס.

הערכות הן כי אם מאור לא תקבל את תפקיד היו"ר היא לא תישאר כמנכ"ל כך שבכל מקרה התפקיד יתפנה. בין המועמדים להחליף את מאור כמנכ"ל עולים שלושה שמות עיקריים זאב נהרי המשנה למנכ"ל וממלא מקומה, רקפת רוסק עמינח ראש החטיבה העסקית בבנק ומקורבתה של מאור ושי טלמון מנכ"ל כלל ביטוח.

בתגובה להודעתה של מאור אומר הערב שלמה אליהוכי הוא "מברך על מועמדותה של גליה מאור כדירקטורית בבנק לאומי".

במערכת הבנקאית מעריכים כי משמעות תגובתו של אליהו היא התנגדות למינויה של מאור לתפקיד יו"ר הבנק.