שוק הסלולר בעולם מתאושש: המכירות גדלו ב-10%

למרות התחרות מצד iPhone, בלקברי וגוגל - נוקיה המשיכה לשמור על נתח השוק שלה ב-2009

היקף מכירות הטלפונים הסלולריים ברחבי העולם גדל ב-10% ב-2009, ונראה כי השוק מתאושש מהמשבר הכלכלי העולמי. מנתוני חברת המחקר Strategy Analytics עולה כי ברבעון הרביעי של 2009 נמכרו בעולם 324 מיליון מכשירי טלפון סלולריים. ב-Strategy Analytics מעריכים כי ברבעון הראשון של 2010 יצמח השוק לפי קצב שנתי של 8%.

נוקיה שולטת בשוק יצרניות הסלולר, עם ירידה קטנה בנתח השוק מ-39.8% ב-2008 ל-38.1%. החברה מכרה ב-2009 431 מיליון מכשירים, ירידה של 7% לעומת 2008. במקום השני ניצבת סמסונג, שנתח השוק שלה עלה בשנה שעברה מ-16.7% ל-20.1%, עם מכירות של 227 מיליון מכשירים. במקום השלישי נמצאת LG, עם גידול בנתח השוק מ-8.6% ל-10.4%.

סוני אריקסון ומוטורולה סוגרות את החמישייה הראשונה. סוני אריקסון ירדה מ-8.2% ל-5% בנתח שוק, ומכרה רק 57 מיליון מכשירים אשתקד, לעומת 96.6 מיליון ב-2008. נתח השוק של מוטורולה ירד ל-4.9% לעומת 8.5% ב-2008, היא מכרה 55 מיליון יחידות, כמחצית מהמכירות ב-2008.

הקטר שמשך את שוק הסלולר קדימה היו הטלפונים החכמים, שמכירותיהם צמחו ב-30% ברבעון הרביעי אשתקד, עם שיא מכירות של 53 מיליון יחידות וסך של 173 מיליון מכשירים חכמים ב-2009. גם כאן מובילה נוקיה, למרות התחרות הקשה מול ה-iPhone (אייפון), הבלקברי ומכשירי האנדרואיד של גוגל. נוקיה מחזיקה ב-39% משוק הטלפונים החכמים עם מכירות של 67.8 מיליון מכשירים (15% מכלל המכשירים שמכרה ב-2009).

אחריה נמצאת חברת RIM, יצרנית הבלקברי, עם נתח שוק של 19.8% לעומת 15.5% ב-2008 ועלייה במכירות ל-34.5 מיליון מכשירים. אפל ממשיכה להגדיל את נתח השוק שלה אך עדיין נמצאת במרחק רב מנוקיה עם נתח שוק של 14.4% לעומת 9.1% ב-2008 ומכירות של 25 מיליון מכשירים ב-2009.

גלובס טק:
רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא?
הרשמה
הרישום נכשל
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988