איזי תפוחי הגיש מועמדות לדירקטור בלאומי

אתמול הגישו מועמדות עמוס ספיר ורוברט צנטלר ■ השלושה ניצלו את הפרצה שמצאה מאור לפיה כל בעל מניות יכול להציע עצמו לדירקטור מבלי לעבור דרך ועדת המניות

דרך הפירצה שמצאה מנכ"ל בנק לאומי, גליה מאור, בתקנון בנק לאומי , נכנסים כעת מועמדים נוספים.

היום הגיש משרד עו"ד גורניצקי בראשותו של פיני רובין את מועמדותו של איזי תפוחי לתפקיד דירקטור. למשרד אחזקה בשיעור לא ידוע במניות לאומי. תפוחי, לשעבר יו"ר בזק, ויו"ר אפריקה ישראל הוא אחד מהמועמדים הבולטים לתפקיד יו"ר לאומי. בעברו כיהן כדירקטור בחברת חשמל ונחשב למקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מאור ניצלה את סעיף 87 בתקנון הבנק, הקובע כי כל בעל מניות יכול להציע את עצמו לתפקיד דירקטור בבנק בלא לעבור דרך ועדת המניות ובכך עקפה את חובת הצינון המוטלת עליה. לא מן הנמנע שבעקבות תפוחי יגישו מועמדותם גם משה טרי ואורי יוגב.

אתמול (א') הגישו שני מועמדים נוספים, עמוס ספיר ורוברט צנטלר, את מועמדותם כדירקטורים באסיפה הכללית שתתכנס ב-11 במארס. ספיר וצנטלר מחזיקים במניות לאומי בשיעור לא ידוע מועמדויות נוספות אפשר להגיש עד 21 יום לפני האסיפה הכללית, כלומר עד 19 בפברואר. בכך יגיע מספר המתמודדים על חמשת תפקידי הדירקטור המתפנים לתשעה.

ועדת המניות, בראשות שולמית נוף, מציעה לבחירה מחדש ארבעה דירקטורים מכהנים - יעקב גולדמן, משה דברת, משה וידמן ונורית סגל, לצד דירקטורית חדשה, מאור. בנוסף מתמודדים תפוחי, ספיר, צנטלר וד"ר דוד קליין לשעבר נגיד בנק ישראל שאותו הציע שלמה אליהו.

עמוס ספיר (73) סיים באוקטובר האחרון לאחר עשר שנים את תפקיד יו"ר דירקטוריון חברת הדירוג מעלות S&P. ספיר, בנו של שר האוצר המנוח פנחס ספיר, היה בעבר המשנה למנכ"ל כלל.

רוברט צנטלר (66), מרצה לבנקאות באוניברסיטה העברית, היה בעבר סגן יו"ר דירקטוריון בנק יורום (כיום לאומי רומניה), היה 25 שנים בתפקידים שונים בבנק ישראל כמו סגן המפקח על הבנקים בתקופה בה מאור היתה המפקחת ומשנה למנהל מחלקת מט"ח.