"JDate הפך לשם גנרי לתופעת האון-ליין דייטינג בישראל"

כך אמר סמי והב, מנכ"ל ספארק, בעלי אתר JDate, במסיבת עיתונאים לרגל השקת האתר החדש לקראת יום האהבה ■ ב-2009 חל גידול של 15% בכמות הנרשמים לאתר

"אנחנו חוגגים 10 שנות פעילות בישראל, ואני גאה להגיד שהאתר הפך לשם גנרי לתופעת האון-ליין דייטינג בישראל. התחלנו לפנות לשווקים חדשים בצרפת ובבריטניה" - כך אמר סמי והב, מנכ"ל ספארק, בעלי אתר JDate, במסיבת עיתונאים לרגל השקת האתר החדש, לקראת יום האהבה. לדבריו, "האתר נותן למשתמשיו יותר, והוא מציע אפשרויות לחיבור אמיתי בין אנשים".

באתר החדש של JDate ניתן דגש על פרופיל אישי ומורחב, אפשרויות חיפוש מתקדמות המאפשרות למשתמשים לדעת מי התעניין בו ומתבססות על שאלון התאמה אישי, וכן ממשק משתמש חדש.

שאלון ההתאמה האישי הושק לפני כשנה, והוא מבוסס על מחקרים אקדמאיים ופסיכולוגיים. השאלון פותח על-ידי חברת Zoozamen. שאלון זה ניתן תמורת תשלום של 10 שקלים. בקרוב מתכנן האתר להשיק בר וירטואלי, שיתבסס על דמויות "אוואטר".

אמיר קלנר, מנהל האתר, אמר כי ב-2008 ו-2009 השאלה המרכזית היתה האם יש לאתרי היכרויות זכות קיום בעולם של רשתות חברתיות, ובפרט של פייסבוק, "אבל ב-2010 פייסבוק סלל את הדרך. אנשים כבר רגילים לפעול ברשת ולא מתביישים להעלות תמונות ולפרסם את עצמם. אנחנו מרוויחים מההפקר".

על-פי נתוני JDate, בישראל חיים מיליון פנויים, אבל רק 50% מהם רשומים באתרי היכרויות, ולדברי קלנר, "זוהי הוכחה שיש עדיין הרבה פוטנציאל בשוק הזה". לדבריו, "מיתון מגביר את הצורך באהבה: ב-2009 חל גידול של 15% בכמות הנרשמים, ובשנת 2010 אנו נערכים לגידול דומה".

על-פי ההערכות, שוק אתרי ההיכרויות בישראל מוערך בכ-40 מיליון שקל, כאשר למעלה מ-20 אתרים פועלים בענף המקומי. כ-33% מהגולשים באינטרנט הם רווקים/רווקות, כאשר אזור השרון הוא המוביל בהיכרויות ברשת (28%), בהשוואה ל-19% בתל-אביב. 12% הם מירושלים ודרום הארץ.

JDate הוקם ב-1997, ובישראל הוא החל לפעול ב-2001. על-פי נתוני האתר, כ-4 מיליון גלויות חיזור נשלחות בין משתמשי האתר מדי חודש, ובאתר 1.14 מיליון משתמשים פעילים מרחבי העולם, מתוכם כ-300 אלף ישראלים רשומים. לאתר נכנסים מדי יום כ-10 אלף גולשים, ומדי חודש נרשמות כ-300 אלף כניסות לאתר. בכל חודש נרשמים מעל ל-10 אלף גולשים חדשים.