94 בעלי הונדה אקורד בישראל יגיעו למוסך לבדיקת כריות אוויר

(עדכון) - הונדה העולמית מצטרפת לטויוטה: תחזיר 438 אלף כלי רכב פגומים ■ לפני כשבועיים הודיעה הונדה כי תחזיר 646 אלף כלי רכב עם בעיות בחלונות האוטומטיים ■ בינתיים הבעיות בטויוטה נמשכות: בארה"ב נבדק חשד לפיו החברה ידעה על הבעיה בדוושת הגז כבר לפני יותר משנה

האמון בתעשיית כלי הרכב היפנית הולך ומידרדר: הונדה הצטרפה היום לטויוטה והודיעה על החזרת 438 אלף כלי רכב ברחבי העולם כדי להחליף את כריות האוויר שעלולות להתפוצץ על פרצופו של הנהג בעת תאונה.

יבואנית הונדה לישראל, חברת "מאיר", מסרה כי היא מזמינה 94 כלי רכב למוסכיה כחלק מהתהליך. מדובר במכוניות שיוצרו בשנת 2002.

הונדה תחזיר 379 אלף כלי רכב בארה"ב. הקריאה הנוכחית נוגעת לדגמי אקורד, סיביק, אודסי, CR-V, פיילוט, אקורד TL ו-CL שיוצרו בשנים 2001 ו-2002.

דובר הונדה מסר כי התיקון ייעלה לחברה 67 דולר לכל כלי רכב. עלות התיקון ברחיב העולם צפוי להגיע ל-30 מיליון דולר.

המהלך הנוכחי מתווסף להודעה קודמת של הונדה לפני כשבועיים לפיה היא תחזיר 646 אלף כלי רכב בשל פגם בחלונות האוטומטיים של דגם ג'אז קומפקט שגרם לתאונה בדרום אפריקה במסגרתה נהרג ילד.

יצרנית כלי הרכב השנייה בגודלה ביפן קראה להחזרת כלי רכב בשני מועדים קודמים בשל בעייה בכריות האוויר; בנובמבר 2008 וביוני 2009, והחזירה בסה"כ 510 אלף כלי רכב.

וחזרה לסאגת טויוטה: שני עובדים בכירים בטויוטה הודיעו לרשויות בארה"ב כי החברה ידעה על הבעייה בדוושת הגז כבר יותר משנה אך העדיפה לשמור על שתיקה. על פי החשד, הפגם בדוושת הגז גרם לתאונות ולמותם של יותר מ-12 איש בארה"ב.

כזכור, הפרשה העגומה בטויוטה החלה כאשר יצרנית הרכב דיווחה כי קיימת תקלה בדוושת הגז של רכביה - בעיה שכונתה "דוושה דביקה". בין לבין, החלו להתגלות תקלות שונות בדגמים שונים של רכבי טויוטה כאשר אתמול זומנו למוסכים בישראל עוד 1,335 כלי רכב היברידיים מסוג פריוס וזאת לצורך עדכון תוכנת ה-ABS האחראית על בלימת המכונית. אתמול התגלתה בארה"ב תקלה חמורה נוספת במערכת ההיגוי ברכבים מדגם קורולה.

טויוטה העריכה בימים האחרונים כי הנזק כתוצאה מהפרשה יסתכם בכ-2 מיליארד דולר.