הגירעון התקציבי של בריטניה הגיע ל-858.5 מיליארד ליש"ט

הגירעון התקציבי של בריטניה הגיע לרמה השווה ל-60% מהתמ"ג ■ הגירעון התקציבי הגיע לשיא של 4.3 מיליארד ליש"ט (6.8 מיליארד דולר) בינואר

הגירעון התקציבי של בריטניה הגיע לשיא של 4.3 מיליארד ליש"ט (6.8 מיליארד דולר) בינואר ודחף את החוב הכולל ל-858.5 מיליארד ליש"ט - 59.9% מהתמ"ג. כך הודיעה הלשכה המרכזית לסטיסטיקה של בריטניה.

כלכלנים חזו דווקא התווכצות של 2.8 מיליארד ליש"ט בינואר. המטבע הבריטי מגיב בירידה של 0.55% ל-1.5589 דולר לליש"ט.

הבנק המרכזי של אנגליה הפחית את תחזית הצמיחה והאינפלציה שלו.

נזכיר כי בשבוע שעבר הבנק המרכזי של אנגליה אמר כי מדד המחירים לצרכן (CPI) ישוב ויצנח אל מתחת ליעד האינפלציה בן 2% שקבע לעצמו. ה-BOE אמר כי הצמיחה "חלשה מעט" מכפי שצפה בעבר. הבנק סבור כי החולשה של המגזר הפרטי תמשיך להכביד על גידול המחירים בטווח הבינוני. כמו כן, הבנק המרכזי צופה כי התמ"ג יתרחב ב-3.2% ברבעון השני של 2011 לנוכח החלחול הנמשך של האמצעים הכמותיים והשפעותיה של המדיניות המוניטארית על הכלכלה הריאלית.

בו בזמן צופה הבנק המרכזי להאטה בקצב ההתאוששות הכלכלית במהלך השנה הנוכחית. הבנק צופה לסיכונים גוברים לצמיחה הכלכלית ולירידה בקצב האינפלציה. נכון לעכשיו, הבנק של אנגליה צופה כי האינפלציה תעמוד על 1.2% במהלך השנתיים הקרובות. הבנק המרכזי צופה כי מדד המחירים לצרכן יעפיל ברבעון הנוכחי לשיא של 3.3%.