גל גואה בשוק הסחורות

כל זמן שהמגמה בטווח הבינוני-ארוך עולה, מומלץ לסוחרי-יום להאזין לאיתותי קניה בלבד

לאחר כמה שבועות לחץ לכיוון מטה, קיבלו השווקים הזדמנות לנשום קצת אויר. השבוע האחרון היה בבחינת חנינה מהירידות - שוק המניות בארה"ב עלה 2-3% ומדדי הסחורות עלו ב-3 עד 4 אחוז. הנפט והזהב עלו בסביבות 3-4% והנחושת עלתה כמעט 8%. התירס ממשיך להזדנב מאחור עם עלייה באחוז אחד בלבד.

על מנת לסווג את הסחורות החזקות והחלשות בכל זמן נתון, אנו משתמשים במטריצה של שיטת Point & Figure DWA המבוססת על החוזק היחסי של סחורה מסוימת בהשוואה לכל אחת מ-25 הסחורות האחרות, ובודקים כל סחורה בנפרד לטווח הארוך ולטווח הקצר. בטווח הארוך, הסחורות החזקות ביותר הן: עץ, סוכר, מיץ תפוזים, פלטינום ונחושת. בין אלה המפגינות חולשה בהשוואה לכל שאר הסחורות נמצאות הסויה, חיטה, כסף ותירס.

בחיפוש אחר שינוי במנהיגות הסחורות אנו פונים לטווח הקצר ושם התמונה שונה מהטווח הארוך. הסחורות המובילות הן כותנה, בקר חי, עץ, חזירים, בקר מפוטם, פלטינום, נפט ונחושת. הסחורות החלשות הן גז טבעי, סוכר, כסף, סויה וקקאו. בחודש האחרון התחזקו גם שמן שעועית והאורז.

אברהם קוגל הסחורות דירוג חוזק יחסי
 אברהם קוגל הסחורות דירוג חוזק יחסי

שלושה מתוך שמונה המדורגות כחזקות ביותר, הן מקטגוריית המשק החי: בקר חי, חזירים ובקר מפוטם.

מה מיוחד בבקר חי? למרות שהדירוג מעלה הוא רק מימד של חוזק יחסי לטווח הקצר, הבקר החי גם שינה מגמה מעלה לטווח הארוך, ומכריז אתגר על מנהיגות הסחורות. הוא במקום השני לאחר הכותנה, המובילה בחוזקה היחסי את כל הסחורות.

אברהם קוגל מדד בקר חי
 אברהם קוגל מדד בקר חי

הגרף שלעיל מדגים את ההתעוררות שאנו רואים לאחרונה במדד הבקר. ביוני 2008 הוא הגיע לשיא 109.5, החל בירידה, שבר קו תמיכה מטה בספטמבר 2008, המשיך לרדת עד אפריל 2009, אז נתן איתות קנייה ושינה מגמה למעלה.

לאחר מכן, במשך יותר משנה נעו המחירים בין 79.5 ל-89 ורק החודש פרץ המדד מעלה והתגבר על התנגדות מירבית ב-89, איתות קנייה ניתן ב-89.50. במחיר הנוכחי נמצא המדד בקניית יתר, אבל נסיגות במחיר מטה יאפשרו להיכנס בהדרגה, לאלה הרוצים להצטרף למשחק ההיפוך.

לסוחרי יום, רצוי להשתמש באיתותי קניה בלבד, כל זמן שהמגמה בטווח הבינוני-ארוך היא מעלה.

  • אברהם קוגל הוא מומחה בשיטת Point & Figure DWA ובשווקים הגלובליים. הוא סוחר פעיל בשוק ההון ומנהל תחום Point & Figure DWA במרכז להשכלה פיננסית מבית Matrix, שם הוא מרצה ומדריך בשיטה.
  • ניתן ליצור קשר במייל: info@pnf.co.il
  • אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו- עושה זאת על דעת עצמו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.