נאות הפסגה תובעת 171 מיליון שקל מהמדינה על הקפאת הבנייה

‎‎עתידה של חברת הבנייה כ"עסק חי" מוטל בספק רב: החברה, שבונה בעיקר ביו"ש, טוענת כי הקפאת הבנייה בשטחים "דנה‏‎ ‎את החברה‏‎ ‎לכליה‎"‎‏

‎‎עתידה של חברת הבנייה נאות הפסגה כ"עסק חי" מוטל בספק רב: החברה, שבונה בעיקר ביו"ש, הגישה הבוקר (ד') תביעת פיצויים נגד המדינה בסך 171 מיליון שקל בטענה כי הקפאת הבנייה בשטחים "דנה‏‎ ‎את החברה‏‎ ‎לכליה‎"‎‏, לשון התביעה.

"צו אובמה"

‏‎‎נאות הפסגה, הבונה כ-2,000 יח"ד במודיעין, הגישה באמצעות עו"ד אודי ארד ממשרד ארד ושות' תובענה בגין נזקים שנגרמו ונגרמים לה כתוצאה מהקפאת הבנייה במקרקעין שלחברה זכויות בהם. התובענה הוגשה לוועדת התובענות שהוקמה מכוח החלטת ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני ביטחוני) להקפיא את הבנייה בשטחים, הקפאה המכונה בענף הבנייה "צו אובמה".

לטענת נאות הפסגה, נעשו מאמצים מצדה לגשר על תקופת ההקפאה בת עשרת החודשים כדי "לשמר את פעילותה של נאות הפסגה כ'עסק חי'", אך כי כעת, ללא הפיצוי, החברה נידונה לכיליון, כאמור.

לפני כחודש וחצי שלחה החברה, המצויה בקשיים פיננסיים, מכתב לראש הממשלה, שר הביטחון, שר האוצר ואלוף פיקוד המרכז בדרישה לתשלום פיצוי מיידי בסך 18 מיליון שקל על מנת למנוע את קריסתה כתוצאה מהקפאת הבנייה בעיר מודיעין עילית, שבה החברה בונה דירות ומתחמי תעסוקה ומסחר.

דורשים פיצוי

‎‎ראשי החברה טענו כי "המדינה אחראית על הנזקים שנגרמו להם ועל כן עליה לפצות את החברה בגין מחדליה", וכי הנזקים העתידיים שייגרמו לחברה עשויים להגיע למאות מיליוני שקלים.

לטענת החברה, החלטת הממשלה על הקפאת הבנייה למשך עשרה חודשים - שבאה לאחר החלטת אלוף הפיקוד בדבר הוצאת צו להפסקה זמנית של הבנייה, שנבע מהצורך של המערכת הצבאית לתכנן מחדש את העתקת תוואי גדר ההפרדה הקיימת באזור מודיעין עילית - "פגעה בחברה הן מבחינה כלכלית, שכן החברה התחייבה אל מול רוכשי דירות, הן מבחינת המערכת הבנקאית המלווה את הפרויקט, הן מבחינת הספקים, הן מבחינת מחזיקי אגרות החוב של החברה והן מבחינת תדמיתה של החברה בציבור, שכתוצאה מאירועים אלו נפגעה קשות ועד כה החברה טרם קיבלה מענה הולם וטיפול בתיקון הנזקים שנגרמו לה על ידי החלטת הממשלה".