לא כל יום פורים

למה אנחנו צריכים גם בפורים להישאר עם לוח המשדרים הרגיל?

בערב פורים לפני שנה בדיוק ביכיתי כאן את הזיקה הנחלשת בין חגי ישראל ללוח השידורים שלנו, והפלגתי בגעגועים לימים שבהם היו שידורי החג נפתחים בהקראת מגילת אסתר - ומסתיימים עם "המגילה" ביידיש. באותה נשימה ביכיתי כאן את הסתלקותם מלוח השנה של אירועים כמו "יום תל-חי", "יום הצהרת בלפור" ואחרים.

אך אבוי, בעוד "יום תל-חי" זכה כאן לעדנה מחודשת בזכות החלטת הממשלה בדבר שימורם של אתרי מורשת - הרי שפורים הולך ונמחק מלוח השידורים, וכשהגשם מונע מילדי ישראל לצעוד ברחוב בתחפושותיהם - הופך החג השמח והמבדח הזה לשמועה.

למה אנחנו צריכים (גם) בפורים להישאר עם לוח המשדרים הרגיל? מה, כבר אין סרטים של "הגשש החיוור" או של זאב רווח בארכיונים?

ובכל זאת, למרות שרובן הזדמנו ללוח השידורים על דרך המקרה, הנה כמה תוכניות שינסו לגרום לכם אם לא לצחוק ממש - אז לפחות לחייך אל מול המסך הערב (א'):

שמח ומבדח

משתה ושמחה בערוץ 2

גם פוקסים נחשבים: לערוץ 2 יצא ערב שמנסה להצחיק, בלי כל קשר לפורים, בדיוק בערב הנכון. משיחות עם לא מעט אנשים מצאתי ש"צחוק מהעבודה" היא עבורם מעין "קו פרשת מים", שחצייתו מלמדת על הידרדרות נוראית של התוכן בטלוויזיה.

אני אישית סלחן יותר כלפי המשדר הזה. הוא אולי לא המופע של שיא הטעם, אבל למרות כמה רגעי שפל מביכים - אני מוצא בו לפחות בדיחה או שתיים ראויות בהחלט, מה גם שהביקורת עליו נראית לי תמיד נגועה בגזענות קלה וחרדה מפני טעם הקהל. אחריו תגיע "החיים זה לא הכל", הסיטקום הוותיקה במקומותינו, ולטעמי גם היא סבירה בהחלט.

כדורסל וחסל

ליצנים עצובים בערוץ 10

נכון שאפשר להתייחס לכדורסל הישראלי כסוג של בדיחה, אבל ההחלטה של ערוץ 10 להקדיש את כל הערב לעוד משחק כדורסל משמים מליגת העל היא כבר פחות מצחיקה. ייתכן שלערוץ 10 אין כבר כוח לבדיחות, אבל למה לגזור עלינו לחכות ל-00:45 כדי לראות פרק ישן של "החמישייה הקאמרית"?

אם כבר רכשתם את החומר הארכיוני הזה, ובהנחה שהצופים שלכם ממילא משתרעים על ציר לונדון את קירשנבאום-שלח את דרוקר, תנו לנו עוד מהחומר הטוב ההוא. מה היה קורה אם הייתם מקדישים את כל הערב ללופ של "החמישייה"? מצד שני, יכול להיות ש"נשות הטייסים" היא בעצם סאטירה מתוחכמת, ואלו רק אנחנו שעוד לא הבנו את הפואנטה.

מעלים חיוך

המנות של ערוצי הסרטים

חלק מערוצי הסרטים דווקא ינסו לעשות הערב את המלאכה. באופן לא אופייני, דווקא ערוצי הסרטים של yes, שבדרך-כלל לא מחמיצים הזדמנויות לספיישלים, לא ממש פוגעים הפעם. אמנם "המומיה" (21:30, יס 1) הוא סרט אימה עם אלמנטים קומיים, וכמובן שכך גם "חנות קטנה ומטריפה" (23:36, יס 1), אבל בכך תם המאמץ ה"פורימי" שלהם.

דווקא ערוצי הסרטים של HOT מציעים כמה אופציות צפייה לא רעות, עם "הפנתר הוורוד 2" (20:25, הוט גולד). אני אמנם אעדיף תמיד את המקור של בלייק אדוארדס עם פיטר סלרס, אבל גם הגירסה המחודשת עם סטיב מרטין וז'או רנו סבירה בהחלט. מיד אחרי הפנתר, אפשר לעבור להוט אקשן ול"אל תוציא מילה" (22:00) או ל"ללכת על הכל" (הוט פאן) . מתיו פרי ניסה להמשיך כאן את המומנטום מ"חברים". זה לא ממש הצליח לו, אבל עדיין מדובר בקומדיה חביבה למדי.

פרי הוא רופא שיניים שחושד שהשכן שלו (ברוס וויליס), רוצח סדרתי לשעבר בשירות המאפיה, מתכוון לחסל אותו. מי שמחפש קומדיה מתוחכמת יותר יכול לנסות באותה שעה ממש את "משדרים חדשות" הקלאסית (הוט דרמה).