השבוע בוול סטריט: הבורסה תנסה להמשיך את המומנטום החיובי

השבוע דל בנתוני מאקרו פרט לנתון המכירות ברשתות הקמעונאיות לפברואר ■ פול וולקר: מוקדם מדי לסגת מצעדי התמרוץ ומהריבית האפסית ■ ביום ו' השוק שאב כוח מנתוני התעסוקה וסגר שבוע חיובי בעליות

על אף היותו של השבוע דל בנתוני מאקרו, נתון אחד במיוחד עשוי להשפיע על הלך רוחם של המשקיעים - המכירות ברשתות הקמעונאיות בארה"ב ככל הנראה ירדו בפברואר, כשסופות השלגים העזות הותירו את הצרכנים מחוץ לקניונים ולחדרי התצוגה של סוחרי המכוניות. "אלמלא סופות השלגים החריפות, כנראה שהמכירות הקמעונאיות היו מצליחות להציג עלייה מתונה. על מנת שההתאוששות תהיה יציבה ובת קיימא, על הצרכנים להוציא כספים ביתר-חופשיות", אמר ריאן סוויט, כלכלן בכיר במודי'ס.

פול וולקר, לשעבר יו"ר הפדרל ריזרב וכיום יועץ חיצוני בכיר לנשיא אובמה, אמר כי מוקדם מדי לסגת מצעדי התמרוץ ומהריבית האפסית, שנועדו לתמוך בכלכלה האמריקנית, לאחר המשבר הגרוע ביותר מאז השפל הגדול. "זה לא הזמן לנקוט פעולת הידוק אגרסיבית, הן מבחינה פיסקאלית והן מוניטארית", אמר וולקר אמש (ש') בברלין והצביע על שיעור האבטלה הגבוה. וולקר, שכתב את הצעת החוק זכתה לכינוי "חוק וולקר" ושאותה שלח אובמה לקונגרס בשבוע שעבר, אמר כי המחוקקים חייבים להוכיח כעת כי הם יכולים להעביר את החקיקה המקיפה, הנדרשת לשם מניעת משבר נוסף. זהו המבחן. הקונגרס לא עשה עבודה טובה במיוחד בהעברת חוקים מקיפים במגוון תחומים. חוקי הבנקאות לא צריכים להיות סוגייה למחלוקת מפלגתית". נציין כי מטרת "חוק וולקר" היא להגביל את כוחם וגודלם של הבנקים הגדולים בארה"ב.

ציפיות להתרחבות בגירעון המסחרי

■ ביום ד' יפורסם דו"ח שעניינו המלאים הסיטונאיים לחודש ינואר. כלכלנים צופים עלייה של 0.2% לעומת קיטון של 0.8% בחודש דצמבר.

■ ביום ה' יפורסם המאזן המסחרי של ארה"ב לחודש ינואר. הגרעון צפוי להתרחב ל-41 מיליארד דולר מ-40.2 מיליארד בדצמבר.

■ הדו"ח השבועי בדבר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה צפוי להראות ירידה ל-460 אלף תביעות חדשות מ-469 אלף בשבוע שלפני כן.

■ ביום ו' יפורסמו המכירות הקמעונאיות לחודש פברואר, כשהן צפויות לרדת ב-0.2%, לעומת צמיחה של 0.5% בינואר. להוציא מכוניות, כלכלנים צופים קיפאון בחודש זה, לעומת עלייה של 0.6% בחודש לפני כן.

■ כמו כן יפורסם מדד הסנטימנט של אוניברסיטת מישיגן, נתונים מקדימים, לחודש מארס. הצפי הינו לעלייה ל-73.8 נקודות מ-73.6 נקודות בפברואר.

■ בנוסף, יפורסמו המלאים העסקיים לחודש ינואר, הצפויים לעלות ב-0.2%, לעומת ירידה של 0.2% בדצמבר.

מאבק שליטה בטבע?

HP הודיעה ביום ו', לאחר הנעילה, כי היא תיקנה את דו"חותיה לרבעון הראשון - הרווח נקי תוקן ל-2.25 מיליארד דולר, או 93 סנט למניה מ-2.32 מיליארד דולר,או 96 סנט למניה. זאת, לנוכח הוצאות הקשורות לתביעה משפטית בה מעורבת Electronic Data Systems. הרווח המתואם תוקן ל-2.59 מיליארד דולר, או 1.07 דולר למניה.

לקוחותיה של Cablevision איבדו היום גישה לשידורי רשת ABC, לאחר שמפעילת הכבלים והחברה האם של ABC, וולט דיסני , לא הגיעו להסכמה לגבי דמי המנוי.

קמטק תדווח מחר על תוצאותיה הרבעוניות, אך צפי אנליסטים לא היה זמין.

אלביט מערכות צפויה לדווח ביום ד' על רווח של 1.27 דולר למניה עבור הרבעון הרביעי, לעומת 2.48 דולר למניה ברבעון המקביל.

דלק US צפויה לדווח ביום ה' על מעבר להפסד של 28 סנט למניה ברבעון הרביעי.

מניית טבע תיסחר על רקע תביעה שהגישה נגדה חברת התרופות האמריקנית מרק, בגין הפרת פטנט לכאורה. מרק מנסה למנוע מטבע למכור גרסה גנרית לתרופה נגד כולסטרול, שמכירותיה בעולם הסתכמו ב-2.1 מיליארד דולר בשנה שעברה. בנפרד, דיווח באתר news1 גורס כי מחלתו של היו"ר אלי הורביץ הינה חשוכת מרפא וכי הוא לא יחזור לעבודה רגילה בחברה, מה שעלול להצית מאבק שליטה בחברה בו יפתחו המשקיעים האמריקנים בטבע.

בפעם השלישית תוך פחות משנתיים וחצי, חברת אינטרנט זהב משיקה תוכנית לרכישה עצמית של מניותיה. אינטרנט זהב תרכוש את מניותיה בהיקף של 30 מיליון שקל, הן בבורסה בת"א והן בנאסד"ק.

באופנהיימר מעריכים כי מניית פרטנר מתומחרת במלואה ומשקפת את תוצאותיה העתידיות של החברה ולכן, הכלכלנים מורידים את המלצתם ל"תשואת שוק" במחיר של 21 דולר למניה.