הדולר היציג התחזק ב-0.1% ל-3.766 ש' והאירו נחלש ב-0.6%

שלמה מעוז: "פישר עשוי להתערב ב-3.76 שקלים לדולר" ■ האירו היציג נחלש ל- 5.109 שקלים ■ בעולם הדולר מתחזק מול האירו בכ-0.4% ■ הסוחרים בהמתנה לתוצאות הנפקת אג"ח ענקית בארה"ב

השקל נסחר היום (ג') בזירת המט"ח המקומית בכיוונים מנוגדים מול שני המטבעות הזרים המובילים - הדולר והאירו. הדולר היציג נקבע ב-3.766 שקלים לאחר שעלה ב-0.08% לעומתו האירו היציג נחלש ב-0.605% לרמה של 5.1088 שקלים. בעולם נסחר הדולר בהתחזקות של 0.5% מול האירו, לרמה של 1.356 דולרים לאירו.

הסוחרים ממתינים להתפתחויות בשוק האג"ח האמריקני, כשהיום מתכנן משרד האוצר האמריקני למכור כמות שיא של אג"ח ל-3 שנים בהיק של כ-40 מיליארד דולר. בהמשך השבוע מתוכננות עוד שתי הנפקות ובסך הכל ינפיק משרד האוצר בוושינגטון אג"ח בכ-74 מיליארד דולר.

שלמה מעוז, הכלכלן הראשי של אקסלנס, פרסם הבוקר את הסקירה השבועית שלו. מעוז מעריך כי שער ההתערבות של בנק ישראל במסחר לשבוע הקרוב אמור להיות 3.76 שקלים לדולר. ריבית בנק ישראל תישאר לדעתו בחודשיים הקרובים ללא שינוי, ברמה של 1.25%. מדד חודש פברואר, שיתפרסם ביום שני הקרוב, צפוי לרשום ירידה של 0.5%-0.6%, מה שיאפשר לנגיד סטנלי פישר שלא להעלות את שיעור הריבית. האינפלציה ב-12 החודשים הקרובים תישאר בתוך היעד הממשלתי ותסתכם בכ-2.7%.

אתמול, נזכיר, חשפנו ב"גלובס" את הפוזיציה של דויטשה בנק והאסטרטגיה לחודשים הקרובים. "אני לא רואה מדינות אחרות שמציגות שיעורי צמיחה כמו שהציגה כלכלת ישראל. השקל יתחזק משמעותית בשנה הקרובה מול הדולר והאירו, והכלכלה הישראלית צפויה להציג שיעורי צמיחה מרשימים. הדבר המשמעותי ביותר הוא התערבות בנק ישראל בשוק המט"ח. להערכתנו, ההתערבות של הנגיד סטנלי פישר תלך ותרד בשנה הקרובה והמטבע האמריקני ייסחר ב-3.5 שקלים עד סוף השנה". את הדברים האלה אמר בילאל חפיז, ראש מחלקת אסטרטגיית מטבע חוץ של דויטשה בנק בלונדון, בכנס של הבנק שנערך היום בת"א. בכירי הבנק הגרמני פירטו בכנס את תחזיותיהם למגמות בכלכלה ולמסחר במט"ח בפרט.

[לאתר המט"ח][לטבלת שערי חליפין]