תקציב הפרסום של רשת FOX HOME יוצא למכרז

בפוקס אישרו כי לא יעבירו באופן אוטומטי את התקציב לזרמון-גולדמן המטפל בתקציבי האופנה של הקבוצה - אלא יערכו התמודדות הפונה בעיקר למשרדים הגדולים

קבוצת פוקס מוציאה למכרז את תקציב הפרסום של FOX HOME - הרשת חדשה שאמורה להיפתח השנה ותתמחה במוצרי טקסטיל ואביזרים לבית.

על-פי התוכניות, פוקס צפויה לפתוח ב-2010 בין 3 ל-5 חנויות של FOX HOME במרכזים מסחריים. ההשקעה הכספית בפתיחת חנויות אלה צפויה להסתכם בכ-15 מיליון שקל. החנות הראשונה אמורה להיפתח ביוני, ובקבוצה מתחילים בשלב זה להיפגש עם משרדי פרסום כדי לבחון מי המתאים לטפל בתקציב.

על פניו נראה כי הקבוצה מעוניינת בעיקר במשרד פרסום גדול, אך לא מן הנמנע כי משרד בהיקף בינוני יוכל "להשתחל" להתמודדות.

משרד הפרסום של פוקס, המלווה אותו מזה 13 שנה, הוא זרמון-גולדמן. החיבור בין פוקס לזרמון-גולדמן, שנעשה בשלבים ראשונים יחסית בדרך של שניהם, נחשב בענף לחזק מהמקובל בין משרד פרסום ומפרסם. בעבר היו שמועות כאילו הראל ויזל, מבעלי פוקס, הוא שותף במשרד. השמועות הוכחשו כל פעם מחדש, אך יש בהן אולי כדי ללמד על הקשר כפי שהוא נתפס בענף.

יש להניח כי התקציב - ללא קשר להיקף שיקבע לו - יעורר עניין רב בקרב משרדי הפרסום, וזאת בשל מספר טעמים: אמנם תקציבי הפרסום של פוקס קטנו במקצת עם השנים, אך החברה הוכיחה כי היא יכולה להיות שותפה לפרסום שהוא לעיתים בוטה או שנוי במחלוקת, פרסום מהסוג המאפשר הצגת יכולות קריאטיביות.

סיבה נוספת היא התחושה שגם אם התקציב קטן, הוא נותן דריסת-רגל לתוך הקבוצה - פסיעה ראשונה שמשרדים אוהבים לקוות שתתרחב עם הזמן.

עם זאת, יש לזכור כי חלק ממשרדי הפרסום הגדולים מוגבלים באפשרות להתמודד על התקציב בשל טיפול בתקציבים מנוגדי אינטרסים. פוקס צפויה להתמודד בתחום זה ברשת חנויות גולף אנד קו, שתקציבה מטופל בגליקמן-נטלר-סמסונוב; בהום סנטר, שתקציבה מטופל באדלר-חומסקי; במשביר לצרכן, שמטופל במקאן-אריקסון; ובאיקאה, שמטופל באזימוט מקבוצת באומן-בר-ריבנאי.

חברת פוקס מפעילה רשת חנויות אופנה בארץ ובעולם, והיא בעלת המותגים סאקס ובילבונג וכן שותפה ברשת חנויות ללין. עם פתיחת FOX HOME נכנסת הקבוצה לראשונה לתחום הטקסטיל לבית.

בפוקס אישרו את הידיעה.