הציבור לא חושש מפסגה: הקרנות המנייתיות מגבירות את הגיוסים

בית ההשקעות מיטב: תעשיית הקרנות חצתה בשבוע שעבר, לראשונה מאז יולי 2007, את רף נכסיה המנוהלים מעבר לסף ה-140 מיליארד שקלים ■ הקרנות המנייתיות גייסו כ-190 מיליון שקל

תעשיית קרנות הנאמנות מקבלת עוד זריקת עידוד, לאחר שהשבוע שעבר נרשם כשבוע הטוב ביותר בשנת 2010, אשר הוביל את תעשיית הקרנות לחצות, לראשונה מאז יולי 2007, את רף נכסיה המנוהלים מעבר לסף ה-140 מיליארד שקלים. כך נמסר מבית ההשקעות מיטב.

בסיכום שבועי, גייסה תעשיית הקרנות כ-1.2 מיליארד שקל ובנטרול הקרנות הכספיות שגייסו כ-140 מיליון שקל, גייסו הקרנות המסורתיות כ-1.1 מיליארד שקל או קצב גיוס של כ-220 מיליון שקל - יותר מפי שניים מהשבוע הראשון של החודש. הקרנות המנייתיות רושמות שבוע מצוין, המנייתיות (ישראל, חו"ל וגמישות) גיוסים גבוהים של כ-190 מיליון שקל שהתרכזו, כהרגלן בתקופה האחרונה, בקרנות המתמחות במניות בישראל (כ-180 מיליון שקל), זאת לצד פדיונות קלים של כ-10 מיליון שקל בקרנות המתמחות במניות בחו"ל וגיוסים של כ-20 מיליון שקל בקרנות הגמישות.

קרנות אג"ח חברות וכללי רשמו את השבוע השני בטיבו השנה, דווקא בשבוע בו נרשמו עליות קלות ביותר: מדד אג"ח כללי עלה בכ-0.2%, מדד אג"ח קונצרני כללי עלה בשיעור צנוע של כ-0.1% ואילו מדד תל-בונד 60 רשם עלייה של כ-0.3%. בסיכום שבועי גייסו קרנות אג"ח חברות וכללי כ-0.9 מיליארד שקל או קצב גיוס יומי של כ-190 מיליון שקל. סך הגיוסים בקרנות אג"ח חברות וכללי עומד על כ-1.7 מיליארד שקל מתחילת החודש ועל כ-7.1 מיליארד שקל מתחילת השנה.

האפיק הממשלתי רשם שבועי חיובי בו עלה מדד אג"ח ממשלתי כללי בכ-0.2%. האפיק הצמוד הפגין ביצועי יתר על פני השקלי ובסיכום שבועי רשם מדד אג"ח ממשלתי צמוד מדד עלייה נאה של כ-0.5%, כאשר מנגד מדד אג"ח ממשלתי שקלי סיים ללא שינוי. היתרון היחסי בתשואות השבוע לא עזר לקרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד, שממשיכות "לככב" בראש טבלת הפודות השבועית עם יציאת כספים של כ-170 מיליון שקל. הקרנות השקליות התעלו על הדשדוש שנרשם באפיק השקלי בשבוע האחרון, ורשמו גיוסים קלים של כ-50 מיליון שקל.

עוד נמסר ממיטב כי הקרנות הכספיות גייסו בשבוע החולף כ-140 מיליון שקל - הגיוס השבועי הגבוה ביותר בכל שנת 2010, זאת על רקע שבוע תנודתי בו נרשמו בחלק הראשון של השבוע פדיונות של כ-100 מיליון שקל אך ביומיים האחרונים גויסו מנגד כ-240 מיליון שקל. מתחילת החודש רשמו הקרנות הכספיות פדיונות של כ-50 מיליון שקל על רקע תשואה זעירה של כ-0.05% בקרנות הכספיות השקליות.

הקרנות הממונפות ואסטרטגיות מרכזות עניין רב, באופן יחסי לגודלן, בשבועות האחרונים. בסיכום שבועי הן גייסו כ-30 מיליון שקל ובכך השוו את שיא הגיוסים השבועי הגבוה ביותר לשנת 2010. הקרנות הממונפות ואסטרטגיות רשמו תשואה ממוצעת של כ-2.8% מתחילת החודש ושל כ-4.0% מתחילת השנה, דבר שלא נעלם מעיניי המשקיעים, שהזרימו אליהן כ-40 וכ-160 מיליון שקל מתחילת החודש והשנה בהתאמה.

מתחילת החודש צמחה תעשיית קרנות הנאמנות בכ-2.7 מיליארד שקל, המיוחסת לגיוסים נטו של כ-1.5 מיליארד שקל ולעליית ערך נכסי הקרנות בכ-1.2 מיליארד שקל.