רו"ח של אוסיף השקעות יוסיף לדו"חותיה הערת "עסק חי"

החברה מעריכה כי לאור מצבה הכספי של החברה והיקף היתחייבויותיה לעתיד הקרוב תכלל בדו"חותיה הערה לפיה קיימים ספקות משמעותיים באשר להמשך קיומה של החברה כ"עסק חי"

חברת אוסיף השקעות הודיעה הערב (ב') כי רו"ח צפויים לצרף לדו"חותיה הערת "עסק חי". בהודעת החברה לבורסה נכתב "החברה מעריכה כי לאור מצבה הכספי של החברה והיקף היתחייבויותיה לעתיד הקרוב, תיכלל בדו"ח רואי החשבון המבקרים של החברה ל-31 בדצמבר, הערה לפיה קיימים ספקות משמעותיים באשר להמשך קיומה של החברה כ"עסק חי"".

נציין כי ב-23 במארס צפויה להתקיים אסיפה של מחזיקי אג"ח ד' של החברה ובה צפויה להתקבל החלטה בדבר "ביטול זכות ההמרה לאג"ח של החברה, כנגד הענקתה על ידי החברה של בטוחה להבטחת פירעון הון החברה כלפי מחזיקי אגרות החוב".

בנוסף הודיעה החברה הערב כי בנק לאומי החליט להאריך עד ל-30 באפריל את מועד פרעונה הסופי של הלוואה בסך 300 מיליון שקל שתוקף פרעונה היה צפוי להיות היום, שהועמדה לחברה ע"י הבנק לצורך רכישת מניות חברת עוגן נדלן מניב.

אוסיף השקעות נשלטת כיום ע"י חברת ישרס (66.3%) שבשליטת שלמה אייזנברג שרכש אותה מידיו של ארקדי גאידמק. שווי השוק של החברה היום בבורסה הינו כ-105 מיליון שקל ומתחילת השנה רשמה תשואה חיובית של כ-9%. ברבעון השלישי של 2009 דיווחה החברה על צימצום בהפסד נקי ל-106 מיליון שקל לעומת כ-200 מיליון ברבעון המקביל ב-2008. בשורה העליונה המכירות הצטמצמו ל-429 מיליון שקל לעומת 729 ברבעון המקביל ב-2008.

אוסיף, חבה למחזיקי אג"ח ד' 130 מיליון שקל, ומחצית מהסכום הזה הייתה אמורה להיות משולמת כבר בחודש יוני 2009. על פי המתווה, לאחר שיאושר חלקו הראשון של ההסדר, תעמיד אוסיף למחזיקי האג"ח בטוחה לפירעון יתרת החוב ביוני 2010: הכספים שאמורה החברה לקבל ממכירת חלקה לגרנית הכרמל בפרויקט ההתפלה "ויה מאריס" בפלמחים, בהיקף של 52.5-56 מיליון שקל - יועברו ישירות לנאמן, בניכוי החזר 10 מיליון שקל שתעמיד בעלת השליטה ישרס לפירעון התשלום הראשון. וזאת, כדי להבטיח את התשלום השני.

על פי ההסכם שנחתם בין החברה למחזיקי האג"ח במסגרת הסדר חוב בסוף אוקטובר 2009, שולם סכום ראשוני של 10 מיליון שקל למחזיקי האג"ח מסדרה ד' באותו היום. יתרת קרן החוב, כ-55.4 מיליון שקל, היתה צפויה להיות משולמת עד לתאריך ה-20 לדצמבר 2009.

שלמה איזנברג, מנהל העסקים הראשי של חברת אוסיף, ציין אז כי "אנו מודים למחזיקי האג"ח על תמיכתם הגורפת בהצעת החברה להסדר, ורואים בה הבעת אמון ליכולתם של בעלי השליטה החדשים באוסיף לחלץ את החברה מהמיצר בו היא נמצאת".