ביהמ"ש: עבודות הרכבת הקלה בירושלים יימשכו כרגיל

דחה בקשה של בעלי עסקים בעיר לחייב את משרד התחבורה, את עיריית ירושלים ואת חברת סיטי פס לבצע את העבודות במסגרת מזורזת ■ השופט: "לבי לבי למבקשים, אך אהדה לחוד וסמכות משפטית לחוד"

עבודות הרכבת הקלה יימשכו כרגיל. בית המשפט המחוזי בירושלים דחה היום (ד') את בקשתם של בעלי עסקים בעיר לחייב את משרד התחבורה, את עיריית ירושלים ואת חברת סיטי פס, המקימה את פרויקט הרכבת הקלה, לבצע את עבודות הבנייה במסגרת מזורזת של 3 משמרות עבודה ביום.

לטענת בעלי העסקים באזור רחוב יפו בירושלים, פרויקט הרכבת - שאמור היה להסתיים ב-2006 - יצר תוהו ובוהו שבגינו לקוחות הפסיקו לבוא לחנויותיהם.

במסגרת תביעת פיצוי בסך כ-5 מיליון שקל שהגישו הסוחרים, הם מבקשים מבית המשפט לחייב את הנתבעים לזרז את ביצוע העבודות, להודיע מתי הן תסתיימנה ולפנות את כל הפסולת שמצטברת בסוף כל יום עבודה.

"לבי לבי למבקשים", כתב השופט אמנון כהן, "כמו כל תושבי ירושלים, הייתי שמח לו עבודות הקמת הרכבת הקלה היו מסתיימות בהקדם ולפי לוח הזמנים המתוכנן".

"עם זאת", הוסיף כהן, "אהדה לחוד וסמכות משפטית לחוד. עם כל ההבנה למצבם של בעלי העסקים, אינני יכול להיעתר לבקשותיהם". (בש"א 792/10).