אין הנחות: שי סימון שדרס את מיטל אהרונסון נשלח ל-20 שנות מאסר

זאת לאחר שהורשע בהריגתה בתאונת "פגע-וברח" ■ שלום ימיני, שהורשע בהפקרת אהרונסון, נדון ל-5 שנות מאסר

בית המשפט המחוזי בתל-אביב גזר הבוקר (ה') 20 שנות מאסר בפועל על שי סימון, מי שהורשע כי דרס למוות את מיטל אהרונסון ז"ל בתאונת "פגע-וברח". שלום ימיני, חברו של סימון שהורשע בכך שהפקיר את אהרונסון מאחור, נשלח ל-5 שנות מאסר בפועל.

"אני לא ישנה בלילות כבר שנה וחצי", סיפרה הבוקר מלי יזדי, חברתה של מיטל שהיתה עמה ברכב בעת התאונה, "אבל אם בדרך-כלל אני נרדמת ב-3 לפנות בוקר, הלילה לא נרדמתי בכלל".

יזדי הוסיפה כי אינה יודעת מה יהיה גזר הדין שיינתן היום, אך היא סומכת על השופט. "זה סוג של סגירת פרק, לנסות ולהמשיך את החיים", אמרה יזדי, והוסיפה: "הפרשה לא תהיה מאחוריי כל החיים שלי. אני אתמודד עם זה פיזית ונפשית".

"אני מבקש מבית המשפט, אם אנשים עושים משהו - הם צריכים לשלם עליו", אמר בתחילת החודש תומר, אחיה של מיטל ז"ל, בשלב הטיעונים לעונש של שני המורשעים. "הוא ייצא מהסורג והבריח, ואנחנו לא. אני אלך לבית-הקברות בכל שנה", הפנה תומר אצבע מאשימה לעבר סימון.

גם ליאורה, אמה של מיטל, פרצה בבכי כשאמרה: "לא אשכח את עיני ילדיי כשבאתי לספר להם שאחותם מתה". ליאורה הציגה באולם את תעודת ההצטיינות בלימודים שקיבלה מיטל. "איזה כאב שגרמו לה הרוצחים השיכורים", אמרה בבכי.

חברו של שלום ימיני ניסה להעיד לטובתו: "הוא הציל אותי וחילץ אותי מתאונת אופנוע חמורה שאירעה לי בעבר", ניסה לומר - אך מלי ייזדי פרצה לדבריו: "זה שטויות, עכשיו מציגים אותו כגיבור", אמרה. "כל החשודים נוהגים לחזור בתשובה".

"ביקשתי פוליגרף בשבילך"

כשניתנה רשות הדיבור לשלום ימיני, הוא הביע פעם נוספת צער על שאירע. "אני לא האדם שציירו אותו", פתח באומרו. "באמת שלא יכולתי לעשות כלום. יצאנו מסטולים, היינו שיכורים, והכל היה בהבזק של 5 דקות".

לאחר מכן פנה ימיני לליאורה אהרונסון: "ראיתי אותך בוכה, ביקשתי פוליגרף בשבילך - כדי שתדעי שלא אני נהגתי". הוא הוסיף בפניה: "הפשע הגדול שלי הוא שלא התקשרתי ישר למשטרה ואמרתי להם ששי סימון נהג".

לאחר מכן סיפר ימיני על חייו בשנתיים האחרונות. "המצב הכלכלי שלי קשה", אמר ימיני בבית המשפט. "איבדתי הרבה כסף במשפט הזה, בכל ימי המעצר. אני שרוף בחוץ. השבוע ניסיתי לשכור דירה - ואיך שראו את השם שלי לא הסכימו. אני לא יכול אפילו לעבוד עם אח שלי בזגגות, כי אני מפחד להרוס לו את המוניטין".

בעת ההרשעה קבע השופט צבי גורפינקל כי סימון נהג בג'יפ בשעת התאונה בצורה פרועה ותחת השפעת אלכוהול. כמו כן, קבע השופט, סימון פגע במלי יזדי ופצע אותה קשה לאחר שדרס למוות את אהרונסון.

שלום ימיני זוכה על-ידי בית המשפט מאשמת הריגה וגרימת מוות ברשלנות, אך הורשע בעבירת הפקרה. "ימיני בחר באופן מודע לברוח, ולכן הפך לשותף לעבירת הפקרה בשל כוח הצוותא - למרות שהוא לא נהג", אמר השופט גורפינקל.