זכיינית הרכבת הקלה בי-ם לאוצר: קחו בחזרה את הכסף

חברת סיטי פס הודיעה לאוצר כי תסרב להצעה לקבל סכום של 43 מיליון אירו שהיה אמור לעבור לקופתה כמענק על השלמת אבן הדרך מספר 7 בביצוע הפרוייקט, משום שלטענתה ביצעה 100% מהעבודה

חברת סיטי פס, זכיינית הרכבת הקלה בירושלים הודיעה לאוצר כי היא מסרבת לקבל סכום של 43 מיליון אירו שהיה אמור לעבור לקופתה כמענק על השלמת אבן הדרך מספר 7 בביצוע הפרוייקט.

משרד האוצר הודיע בשבוע שעבר לסיטי פס על תשלום 80 אחוז מגובה המענק שהייתה אמורה לקבל במסגרת אבן הדרך, בסך 55 מיליון אירו, עקב אי השלמת חלק מהעבודות שהיו אמורות להתבצע במסגרת זו. ואולם אתמול נפגש מנכ"ל סיטי פס האלוף במיל' יאיר נווה עם נציגי החשב הכללי באוצר והודיע להם על סרובה של החברה לקבל את המענק המקוצץ.

בסיטי פס ציינו כי בנוסף לקיצוץ, המדינה מבקשת לדחות את מועד תשלום המענק מפברואר לאוגוסט ולהשית על הזכיינית את עלויות הריבית בגין התקופה, בסך 10 מיליון שקל. סיטי פס הודיעה כי תפנה לבוררים לקבלת החלטה בנושא.

נווה אמר ל"גלובס" כי "המדינה מוסיפה חטא על פשע. לא זו בלבד שהיא זו שגרמה לעיכובים בפרויקט אלא שעכשיו היא גם דוחה את התשלום המגיע לסיטיפס בגין עבודות שביצעה ואף דורשת מאיתנו לשאת בריבית. סיטיפס עמדה בחלקה בהסכם אך עמדת המדינה שוב מוכיחה כי זהו הסכם חד צדדי שבו רק הזכיין ממלא את התחייבויותיו. אין כל סיבה שסיטיפס לא תקבל את מלוא התשלום המגיע לנו על פי החוזה. בכוונתנו לפנות לבוררים על מנת שיכריעו בעניין".

מהאוצר נמסר בתגובה כי "תמוהה בעינינו החלטת היזם וזאת בעיקר לאור העובדה שהמדינה הייתה מוכנה לשלם חלק ניכר מהתשלום עבור אבן הדרך השביעית וזאת למרות שטרם סיים את חלקו בעבודות. תמוהה עוד יותר הבקשה להשית את תשלום הריבית למדינה". גורמים באוצר הגדירו את דרישות היזם "הזויות" וציינו כי היו מוכנים ללכת לקראתו למרות שלא עמד בהתחייבויותיו".