נשיא לשכת רו"ח גוזמן מבקש מביהמ"ש לבטל את נטילת סמכויותיו

גוזמן: "הוועד המרכזי בלשכה, בניצוחו של עופר מנירב, החליט להשתלט שלא כדין ובניגוד לרצון חברי הלשכה על תפקיד נשיא הלשכה" ■ מנירב: "עפ"י הכללים היה על גוזמן לפנות לבית הדין של הלשכה ולא לביהמ"ש המחוזי"

המלחמה בלשכת רואי החשבון בין מחנהו של הנשיא, רו"ח יגאל גוזמן, לבין מחנה האופוזיציה בראשות רו"ח עופר מנירב מגיע לבית המשפט.

לאחר ההחלטה שקיבל שלשום (א') הוועד המרכזי של הלשכה בדבר נישול גוזמן מסמכויותיו וחלוקתן בין חברים שונים בוועד המרכזי, פנה היום (ג') גוזמן לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בבקשה כי יוציא סעד זמני במעמד צד אחד נגד הוועד המרכזי, ובה יורה לו לחדול ולהימנע מלקיים את ההחלטה.

מאז נבחר גוזמן לפני כחצי שנה לנשיא לשכת רואי החשבון נעשו ניסיונות בלתי פוסקים לתקוע טריז בפעילותו מצד מנירב, שהפסיד לו בבחירות לנשיאות. בשבועות האחרונים נשמעו הערכות כי יש ניסיון להביא להדחתו של גוזמן, ואולם מנירב הכחיש כי הוא יוזם מהלך שכזה.

במהלך הישיבה ביום ראשון אמר גוזמן כי עושים לו "פוטש", וכי "זה הסוף של לשכת רואי החשבון". חבר הוועד המרכזי, פרופ' יורם עדן, אף הודיע כי הוא מתפטר בעקבות ההחלטה התקדימית, למרות שהוא נמנה על מחנה מנירב.

בבקשה נטען כי "הוועד המרכזי, בניצוחו של מנירב, החליט להשתלט שלא כדין ובניגוד לרצון חברי הלשכה על תפקיד נשיא הלשכה".

גוזמן טוען כי במסגרת החלטת הוועד המרכזי, נקבע כי הסמכויות לייצג את הלשכה כלפי חבריה וכלפי גורמי חוץ תועברנה לידיו של רו"ח מנירב.

העתירה הוגשה על-ידי גוזמן ושורת פעילים מרכזיים בלשכת רואי החשבון, לרבות 4 נשיאים בדימוס, נגד 7 חברים בוועד המרכזי מקבוצתו של רו"ח עופר מינרב.

מנירב: היה על גוזמן לפנות לבית הדין של הלשכה

מעופר מנירב נמסר בתגובה: "לא קיבלתי את העתק העתירה שהוגשה לבית נמשפט המחוזי כך שלא אוכל לדון לגופה, אך עצם הגשת העתירה על-ידי רו"ח יגאל גוזמן ורואי חשבון נוספים, שכולם נמנו על 'מחנהו' בבחירות, מוכיחה יותר מהכל עד כמה נכונה היתה החלטת הוועד עת החליט את מה שהחליט, החלטה שהתקבלה לאור העובדה כי נשיא הלשכה פעל בניגוד להחלטות הוועד המרכזי מחד גיסא ומבלי ליידע את הוועד המרכזי מאידך.

"בתקנות בית הדין של הלשכה - תקנות החלות כמובן גם על נשיא הלשכה - נקבע בסעיף א' לגבי נושא השיפוט כי: 'חבר לשכה, הלשכה, כל מוסד ממוסדותיה וכל מי שקיבל על עצמו את כללי הלשכה ומהותה, חייבים להזדקק לשיפוטו של בית הדין של הלשכה בכל עניין שהוא בגדר סמכותו'.

"העובדה שנשיא הלשכה ואלה שהצטרפו אליו בתביעה בחרו לפנות לבית המשפט המחוזי במקום לבית הדין של הלשכה, כפי שהם מחוייבים לעשות על-פי כללי הלשכה, מוכיחה יותר מהכל את צדקת החלטת הוועד המרכזי, אשר כאמור קיבל את החלטתו עקב התעלמות הנשיא מכללי הלשכה (עצם הפנייה לבית המשפט המחוזי, במקום לבית הדין של הלשכה, מהווה הפרה של תקנות הלשכה).

"היעלה על הדעת שנשיא לשכת רואי חשבון לא יכבד את חוקי הלשכה שהוא נשיאה?

"אשר לעתירה עצמה, אשר כפי שאמרתי לא ראיתי אותה, אין לי ספק כי מדובר בעתירת-סרק, וכי החלטת הוועד המרכזי תקיפה, שרירה וקיימת והתקבלה כדין. אם נכונים הדברים שצוטטו בכתבה באינטרנט, ולפיהם כביכול חברי מנירב מהלכים אימים על העובדים בלשכה ומאיימים כי שיתוף-פעולה שלהם עם גוזמן יוביל לפיטוריהם - הרי שמדובר בהוצאת לשון הרע לשמה, ובתחום זה, לצערי, כבר התברר כי לגוזמן ולמחנהו יש ניסיון רב", לשון התגובה.