פלייליסט לכל חבר כנסת

ברשות השידור מצאו דרך להתחנף לפוליטיקאים. קבלו את השדרן העולה אקוניס

רשת ג' היא אולי הבית של המוזיקה הישראלית, אבל לאחרונה נדמה שהיא הפכה גם לחצר האחורית של הפוליטיקה הישראלית.

לשידור הציבורי יש מספיק מיקרופונים לכוון לפיהם של האנשים שיקבעו את עתידו; אך בעוד משדרי האקטואליה נראים כמקום אידיאלי לפנק את מקבלי ההחלטות, בקול ישראל דווקא מקריבים את הפלייליסט עבור חיוכו של הפוליטיקאי.

בפסח, בזמן שבגלי צה"ל שידרו ספיישלים עם יוני רכטר ומתי כספי ואירחו חיילים שוחרי מוזיקה, רשת ג' בחרה גיבורי תרבות משלה: שתי תוכניות "ציפורי שיר" - אחת עם יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד), והאחרת עם סגן השר דני איילון (ישראל ביתנו). כל אחד התארח בתוכנית באורך שעתיים, לא פחות, שהגיש דני שגיא.

עבור אקוניס זו אינה הופעה ראשונה בתחנה. חבר הכנסת הנמרץ - שבחדר הדיונים שהוא מנהל בוועדת הכלכלה נחתך פעם אחר פעם עתידו של השידור הציבורי - הופיע בעבר בתוכנית אחרת בהגשתו של דני שגיא, "השעה שלי". בתוכנית מתארח מדי שבוע "איש ציבור" אחר, שבוחר שירים. ערך תרבותי או מוזיקלי אין לתוכנית.

השירים, אחרי הכל, נשארים דומים מדי שבוע ("ירושלים של זהב" הולך חזק). אך לא זה מה שימנע מקול ישראל לפרגן עוד כמה שעות למקבלי ההחלטות. בתוכנית כבר השתתפו אנשים מרכזיים בחיינו התרבותיים, כמו רחל אדטו, דני דנון, יוחנן פלסנר וזאב ביילסקי - וזו רשימה חלקית בהחלט.

"אנחנו לא מתעסקים בפוליטיקה, אלא בשירים", אומר מנהל רשת ג', נועם גילאור, "היו ב'ציפורי שיר' גם אנשים אחרים כמו יעקב פרי, עמרם מצנע, פנחס ולרשטיין או אביגדור קהלני. אנחנו גאים בתוכנית. היינו רוצים לתת לעם ישראל לבחור שירים, ואלה נציגיו. אופיר אקוניס הוא נבחר ציבור. האם בגלל שהוא יהיה ברשת ג' הוא יהיה בעדה? אני לא חושב. ואם כן - אני לא רואה בזה טעם לפגם".