תנובה ממשיכה גם במארס לאבד נתחי שוק לטובת המתחרים

סטורנקסט: למרות המבצעים, תנובה מאבדת נתחי שוק לטובת שטראוס ■ טרה שומרת על נתחי השוק שכבשה

תשלובת החלב של קבוצת תנובה ממשיכה לאבד נתחי שוק גם בחודש מארס 2010, הפעם לטובת קבוצת שטראוס - כך עולה מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס".

בחודש מארס עמד נתח השוק של תנובה על 57.2%, לעומת נתח שוק של 57.9% שהחזיקה בחודש פברואר השנה ונתח שוק של 58.4% בינואר 2010. מדובר במגמה הנמשכת 3 חודשים ברציפות, למרות מבצעי המכירה האגרסיביים שתנובה נוקטת.

כזכור, לפני ימים אחדים חשף "גלובס" כי תנובה לא עמדה ביעדי המכירות שלה למארס, וכי בחברה גובשה תוכנית אסטרטגית חדשה להתמודדות בשוק החלב. במסגרת תוכנית זו יצאה תנובה במבצעי מכירה אגרסיביים חדשים לצרכן, שאותם היא מתכננת להחליף באופן תדיר. כמו כן, תנובה מציעה הצעות ערך בחלק מהמוצרים, כמו למשל תוספת של 10% חינם. בכוונת החברה להמשיך במדיניות זו עד לסוף שנת 2010.

"אנחנו בהתקפה. נייצר תוכנית אינטנסיבית להשגת היעדים שלנו שתימשך לאורך זמן. אני בטוח שהצרכן ייהנה מכך", אמר אז מנכ"ל תשלובת החלב של תנובה, אייל מאליס, ל"גלובס".

בסיכום רבעון ירד נתח השוק של תנובה מ-59.4% ברבעון הראשון 2009 ל-57.8% ברבעון הראשון 2010.

לעומתה ולאחר תקופה של היחלשות, קבוצת שטראוס, השחקנית השנייה בגודלה בשוק, הצליחה להתחזק במארס. נתח השוק של שטראוס עמד במארס על 23.4%, לעומת 21.7% בפברואר ו-22.1% בינואר 2010. בחתך רבעוני ירד נתח השוק של שטראוס מ-22.8% ברבעון הראשון של 2009, ל-22.4% ברבעון הראשון של 2010.

חברת טרה של החברה המרכזית למשקאות (קבוצת קוקה-קולה), שומרת על נתחי השוק שכבשה חודש קודם לכן, ואלה עומדים במארס על 9.6%. בחתך רבעוני, נתח השוק של טרה עלה מ-7.6% ברבעון הראשון 2009 ל-9.4% ברבעון הראשון 2010.

בשבועות האחרונים הפך גם שוק החלב לשוק של מחי,ר לאחר שחברת טרה יצאה למתקפה עם מבצעי מכירה אגרסיביים. הן תנובה והן שטראוס וטרה נוקטות מבצעי מכירה עמוקים במיוחד, בהיקף שלא נצפה קודם לכן בשוק החלב.

ברבעון הראשון 2010 רשם שוק החלב עלייה של 0.3% והסתכם ב-1.710 מיליארד שקל, לעומת 1.715 מיליארד שקל ברבעון המקביל 2009.

תנובה מסרה בתגובה: "כמובילת שוק וכמי שפועלת להגדילו, אנו מבטיחים להמשיך להוביל ולהצמיח את השוק ולהגדיל את נתחי השוק שלנו".

44
 44