לבייב והדנקנרים מנהלים מו"מ להשכרת "עיר המלכים"

שותפות עציון גבר, המנהלת את הפרויקט, נמצאת במשבר קשה, לאחר שסיימה את תשעת החודשים הראשונים אשתקד עם גירעון של 56 מיליון שקל בהון העצמי, ויש לה חובות של 187 מיליון שקל

חילופי מנהלים, תוכניות הבראה, ואפילו מחשבה לפתוח את "עיר המלכים" בשבת - כל אלו לא הצליחו לסייע לפארק האטרקציות התיירותי באילת, הנמצא בשליטת אפריקה ישראל (37%), אלרן נדל"ן של משפחות גדי ודורי דנקנר (37%), ומשקיעים פרטיים. החברות מנהלות מו"מ להשכרת הנכס עם צד שלישי, שלא עוסק בתחום המלונאות באילת.

שותפות עציון גבר, המנהלת את הפרויקט, נמצאת במשבר קשה, לאחר שסיימה את תשעת החודשים הראשונים אשתקד עם הפסד של 15 מיליון שקל, בהמשך להפסד של 40 מיליון שקל ב-2008. בעציון גבר מסבירים בדו"חות שפורסמו לאחרונה, כי המשך הפעילות מותנה במימוש תוכניות ההנהלה, בהן פתיחת הפארק בשבתות ובחגים.

החברה אינה עומדת בקובננטס של הלוואה מבנק לו קיימת זכות לפירעון מיידי. סך החובות שלה מסתכם ב-187 מיליון שקל ויתרת ההפסד המצטבר 58 מיליון שקל. רואי החשבון של החברה ציינו על רקע גירעון של 56 מיליון שקל בהון העצמי, כי "המשך פעילות השותפות מותנה בין היתר במימוש של תוכניות ההנהלה, ובמקרה הצורך הזרמת כספים על ידי השותפים".

המתחם של סיפורי התנ"ך

פארק "עיר המלכים" נמצא במתחם הלגונה המזרחית באילת, והוא עוסק בנושא סיפורי התנ"ך והמלך שלמה. הפארק נפתח בסוף שנת 2005, ועיקר הפעילות בו מתרכז ברבעון השלישי של השנה הודות לחודשי הקיץ. שווי הנכס הוערך בסוף שנת 2008 על ידי חברת שמאות חיצונית בטווח של 127 עד 172 מיליון שקל.

השוכר העתידי אמור לתפעל את פארק האטרקציות במשך מספר שנים, ולשלם בנוסף לדמי השכירות גם חלק מהרווח התפעולי של הפארק. במידה שהעסקה תצא לפועל, המשקיע החדש ייאלץ להזרים הון רב במטרה לנסות לעניין את הקהל הישראלי. מספר המבקרים באתר נמצא בירידה מתמדת: 424 אלף בשנת 2006 (הכנסות של 43 מיליון שקל), 320 אלף בשנת 2007 (הכנסות של 35 מיליון שקל) ו-265 אלף בשנת 2008 (הכנסות של 30 מיליון שקל). בתשעת החודשים הראשונים של 2009 ההכנסות הסתכמו ב-18 מיליון שקל בלבד.

אפריקה ישראל ואלרן נדל"ן, שנקלעו לקשיים בשנים האחרונות, אינן בדיוק החברות שיכולות להשקיע כיום הון בהרפתקאות תיירותיות. אלרן נדל"ן עדיין לא פרסמה את הדו"חות לסיכום שנת 2009, והחברה האם, אלרן השקעות, לא טרחה עדיין לפרסם את הדו"חות לרבעון השלישי של השנה שעברה. המניות של שתי החברות הללו מושעות מהמסחר.