מורגן סטנלי ירשום ההפסד הגדול בתולדות ההשקעות בנדל"ן

הפסדיה של קרן הנדל"ן הפרטית, שיסתכמו לפי ההערכות ב-5.4 מיליארד דולר ■ חטיבת הנדל"ן של מורגן סטנלי ביצעה מספר של השקעות גרועות ■ בין היתר השקעות במטה הבנק המרכזי של אירופה בפרנקפורט ומגדל במרכז סיאול

מורגן סטנלי הודיע למשקיעיו כי קרן הנדל"ן שלו, שהיקפה 8.8 מיליארד דולר, עלולה לרשום הפסד של קרוב לשני שליש מכספה בעקבות מספר של השקעות גרועות - כך דיווח היום (ד') ה"וול סטריט ג'ורנל" שציטט מסמכים פנימיים של החברה.

הפסדיה של הקרן שיסתכמו, לפי ההערכות, ב-5.4 מיליארד דולר יהיו ההפסד הגדול ביותר בתולדות ההשקעות הפרטיות בנדל"ן. לפי הדיווח, הדו"חות הכספיים של מורגן סטנלי מראים כי כבר באמצע 2009 רשמה מחיקות גדולות כדי לשקף את הפסדיה הצפויים.

ההפסדים בקרן היו קשורים בין היתר להשקעות במטה הבנק המרכזי של אירופה בפרנקפורט, פרויקטי פיתוח ענקים בטוקיו ומלונות אינטר-קונטיננטל ברחבי אירופה ובניין משרדים במרכז סיאול. לפי הדיווח, הבנק מנהל כעת מגעים עם נושיו במטרה להפחית את חובותיה של הקרן לגופים שסיפקו לה הלוואות ואת תשלומי הריבית שלה.

מורגן סטנלי סירבה להגיב על הדיווח והסתפקה בלהזכיר כי "חטיבת הנדל"ן שלה הייתה, במהלך שני העשרונים האחרונים, אחת הרוכשות הגדולות ביותר של נדל"ן וביצעה עסקאות בהיקף 174 מיליארד דולר מאז 1991".