אירופה ננעלה בעליות של עד 1.7%; נוברטיס ודיימלר ריכזו עניין

ברקע: התנגדותם של מספר מחברי ה-SEC לתבוע את גולדמן זאקס והדו"חות המצוינים של סיטיגרופ שעקפו את התחזיות ■ ביפן היו גם נתוני מאקרו חיוביים שהראו כי הביקוש לשירותים ירד פחות מן הצפוי ואותת על התאוששות הכלכלה באיזור

אירופה נעלה את יום המסחר בעליות של עד 1.7%, על רקע העליות בוול סטריט שהתעודדה מהזינוק החד ברווחי בנק גולדמן זאקס.

יצרנית מכוניות היוקרה דיימלר עלתה במסחר בפרנקפורט לאחר שהכפילה אתמול כי תחזית הרווח הודות לביקושים גבוהים למוצר הדגל שלה בשלושת החודשים הראשונים של השנה - מכוניות מרצדס בנז.

ענקית התרופות השוויצרית נוברטיס דיווחה על גידול של 49% ברווחי הרבעון הראשון ל-2.93 מיליארד דולר, לאחר שהיקף המכירות עלה ב-25% ל-12.13 מיליארד דולר.

בזירת המאקרו, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בלונדון דיווחה היום כי מדד המחירים לצרכן עלה ב-3.4% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, ולאחר עלייה של 3% בפברואר.

שיעור האינפלציה בבריטניה עלה בחודש מרץ מעל לתחזיות האנליסטים עלייה של 3.1%, ועקף בפעם השנייה השנה את הגבול העליון של 2% שהציבה הממשלה.

אסיה נסחרת בעליות

בורסות אסיה נעלו את יום המסחר במגמה מעורבת. זאת לאחר שהמדדים המרכזיים רשמו עליות שערים ברוב יום המסחר, על רקע התנגדותם של מספר מחברי ה-SEC לתבוע את גולדמן זאקס והדו"חות המצוינים של סיטיגרופ שעקפו את התחזיות.

מניות הבנקים באסיה עלו לאחר הדיווח כי חברי הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) חלוקים בדעתם בנוגע לתביעת גולדמן זאקס. בישיבה האחרונה שנערכה, הצביעו כשלושה חברי SEC בעד התביעה כנגד שניים שהצביעו נגד.

מבין מניות הבנקים הבולטות בעליות: מניית הבנק השני בגודלו ביפן סומיטומו מיטסוי, בנק מזרח אסיה ובנק HSBC . עוד מניות בולטות הן מניות חברות התעופה שמתאוששות במעט לאחר הנפילות בעקבות לענן האפר הוולקני.

ביפן היו גם נתוני מאקרו חיוביים שהראו כי הביקוש לשירותים ירד פחות מן הצפוי ואותת על התאוששות הכלכלה באיזור.

בארה"ב, נשיא הבנק המרכזי בשיקגו, צ'ארלס אוואנס, אמר אמש כי המשבר הכלכלי "המיתון הסתיים, סופית". זאת לאחר שמדד האינדיקטורים המרכזיים בארה"ב עלה ב-1.4% במרץ, השיעור הגבוה ביותר ב-10 החודשים האחרונים.