טלדור בשת"פ עם בטר פלייס: תחליף כלי רכב להנעה חשמלית

מנכ"ל טלדור, אריה רימיני: "המיזם של בטר פלייס תואם את המדיניות הירוקה ואת האחריות החברתית הנהוגה בטלדור ומשתלב במהלכים התפעוליים בהם נוקטת טלדור לחיסכון בהוצאות"

חברת טלדור , ספקית של פתרונות עסקיים וטכנולוגיים בתחומי התוכנה, החומרה, התקשורת ומיקור חוץ, חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת בטר פלייס (Better Place) והודיעה על הצטרפותה לפיילוט להתקנת עמדות טעינה לרכבים חשמליים באתרי טלדור ובחלק מבתי העובדים.

מנכ"ל טלדור, אריה רימיני, הציב יעד ראשון להחלפת כמה עשרות כלי רכב מצי הרכבים של טלדור, לאחר בדיקה טכנולוגית וכלכלית, לרכבים חשמליים כבר בשנת 2011. לטלדור צי של כ-1,000 רכבים.

טלדור תחל כעת בתהליך רב שנתי של מעבר מדורג של רכבי החברה למכוניות חשמליות שבסופו מתכננת טלדור להעביר חלק משמעותי מרכביה להנעה חשמלית. על פי ההסכם, מתחייבת בטר פלייס, בכפוף לחתימה על הסכם לחכירת כלי רכב בכמות מינימאלית המוסכמת בין החברות, להפחית את עלויות התחבורה של טלדור (רכש/ליסינג והוצאות על אנרגיה) בכ-20% בממוצע שנתי לתקופה של 3 שנים.

אריה רימיני, מנכ"ל טלדור, מציין כי "אנו שמחים להיות חלק מקבוצה של חברות ישראליות מובילות שיהיו הראשונות להצטרף למיזם של בטר פלייס. אנו רואים בחזון של בטר פלייס - לנתק את העולם מהתלות בנפט ולהקטנת עלויות התחבורה - אינטרס עסקי-כלכלי, אך מעל לכל אינטרס לאומי ישראלי וכלל עולמי. צעד זה תואם את המדיניות הירוקה של שמירה על איכות הסביבה והאחריות החברתית הנהוגה בטלדור ומשתלב בהמשך המהלכים התפעוליים בהם נוקטת החברה לחיסכון בהוצאות".

במסגרת ההסכם, צפויה להיות מוקמת עמדת הטענה חשמלית לרכבים של בטר פלייס בחניון שבבניין המרכזי של טלדור בפתח תקווה. בבטר פלייס מתכננים להקים תשתית טעינה בישראל במהלך 2010 שתכלול נקודות טעינה ותחנות החלפה והפעלת מערך של רכבים חשמליים. רשת הטעינה תכלול נקודות טעינה בהן ניתן יהיה לחבר את הרכב לרשת ולטעון את הסוללה, וכן תחנות החלפה בהן ניתן יהיה להחליף את הסוללה.

בטר פלייס תחל כעת בהיערכות ובתכנון רשת ההטענה החשמלית לעובדי חברת טלדור, ובכלל זה תבצע בדיקות התאמה, והתקנה של מספר נקודות טעינה לבדיקה הן בחניוני טלדור והן בחלק מבתי העובדים שיבחרו על ידי טלדור להשתתף במיזם. עובדים אלו ישולבו בהדרכות ובסדנאות הסברה שתערוך בטר פלייס ושיציגו את יתרונות השימוש בכלי הרכב החשמליים. כמו כן, בהתאם להסכם, תינתן לטלדור קדימות הן בהתנסות ברכבים החשמליים והן בהתקשרות בהסכם לחכירת כלי הרכב החשמליים.