הערכה: שולה זקן תיעצר עם שובה לארץ במסגרת פרשת הולילנד

במשטרה נערכים לשובה של עדת המפתח בפרשת הולילנד לארץ: עם נחיתתה, מחר או מחרתיים, היא תיעצר - או לחלופין תקבל במשטרת הגבולות זימון בע"פ לחקירה ■ "אנו חוששים שהיא תשבש את החקירה", אמרו במשטרה

מהמטוס לתא המעצר? ראש לשכתו לשעבר של אהוד אולמרט, שולה זקן, עשויה להיעצר על-ידי המשטרה מיד עם שובה לארץ ביום שני או שלישי - כך אומר הבוקר (א') גורם בכיר במשטרה לעיתון "מעריב".

במשטרה נערכים להגעתה של זקן, אולם טרם התקבלה ההחלטה אם לעצור את זקן בנתב"ג - או למסור לה במשטרת הגבולות זימון בעל-פה למשרדי החקירות, ללא צורך במעצר.

"יש לנו הרבה מה לשאול אותה ולשמוע ממנה, ואנחנו חוששים שהיא תשבש את החקירה. לכן אנחנו מתכוונים לחקור אותה בסמיכות להגעתה", אמר גורם משטרתי לעיתון "מעריב".

עם זאת, במשטרה עדיין לא התקבלה החלטה אם ומתי יזומן לחקירה ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט. "העניין הזה כרגע לא עלה על הפרק", אמר קצין המקורב לחקירה. הסיבה לכך, על-פי הדיווח הבוקר ב"מעריב", היא שהחוקרים מעדיפים לחקור קודם את זקן ורק אחר-כך להביא לחקירה את אולמרט, וזאת כטקטיקה של התנהלות חקירה.

לדברי גורמים המעורבים בחקירה, כעת ייפחתו המעצרים בפרשת הולילנד, שכן המעורבים המרכזיים בפרשה כבר נחקרו ונעצרו. עם זאת, צפויים להיחקר בקרוב בעלי תפקידים נוספים בעיריית ירושלים, בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה וגורמים שהיו מעורבים במשך השנים באישור פרוייקט הולילנד, פארק אילון וצוק מנרה.

"לא אהיה עדת מדינה נגד אולמרט"

אמש (שבת) התייחסה זקן לחשדות נגדה, בראיון מיוחד שהעניקה לחדשות סוף השבוע בערוץ 2. "זה מדהים שמייחסים לי משקל כזה כבד, כשלדעתי אני לא מגיעה אפילו למשקל נוצה", אמרה בשיחה ממקום חופשתה בארצות-הברית.

את היעדרותה הממושכת מהארץ היא הסבירה: "אני הייתי בחוץ לארץ, נסעתי לחג עם בני המשפחה שלי, הייתי אמורה לחזור לפני המשך הדיונים בבית המשפט המחוזי. קיבלתי אישור לנסיעה מבית המשפט. 3 ימים לפני החזרה, בדיון בבית המשפט החליטו לדחות את הדיונים בחודש. הבנתי שיש לי זמן והחלטתי להישאר עוד קצת, היות שאני אמורה לחזור לתקופה מאוד קשה. חשבתי שמן הנכון שאשאר עוד כמה ימים".

על ההאשמות בפרשת הולילנד הבטיחה זקן לענות על כל השאלות עליהן היא יודעת את התשובות לכשתגיע. "פתאום הפכו את זה להיא לא חוזרת, היא בורחת! אין לי ממה לברוח", אמרה.

כמעט בכל פרשות אולמרט שולה זקן מככבת לצדו. בעוד עו"ד אורי מסר שיתף פעולה, זקן התנהגה קצת אחרת: "אני לא שיתפתי פעולה איפה שלא שיתפתי פעולה, כי לא היה לי אמון במערכת שחקרה אותי. הבנתי מהשאלה הראשונה שמנסים להפיל פה ראש ממשלה".

זקו דוחה את הפרסומים שהיא תשמש עדת מדינה נגד הבוס והחבר הטוב אולמרט: "אני לא צריכה להיות עדת מדינה על משהו שאיננו".

זקן הוסיפה בראיון המיוחד כי "תמיד צריך לזכור שמאחורי כל בן אדם עומדים עוד אנשים, ולרוב זה משפחה וילדים, ואת הנזקים האלה אף אחד לא יחזיר".