עדן טבע מרקט הכפילה את מכירותיה ב-2009 ל-189 מיליון שקל

בשל הוצאות הפיתוח, רשת המזון האורגני חתמה את 2009 עם הפסד תפעולי של כ-7 מיליון שקל ■ גיא פרוביזור, מבעלי הרשת: "אנחנו מקווים שנגיע לאיזון בשנה הנוכחית. בשנת 2011 נהיה רווחיים"

רשת המזון האורגני עדן טבע מרקט רשמה בשנת 2009 גידול של 122% במכירות, שהסתכמו ב-189 מיליון שקל - כך עולה מנתונים שהגיעו לידי "גלובס".

בשנת 2008 עמד מחזור המכירות של הרשת על 85 מיליון שקל. עם זאת, לאור הוצאות הפיתוח הגדולות, הרשת חתמה את 2009 עם הפסד תפעולי של כ-7 מיליון שקל. ברשת מצפים לרשום בשנה הנוכחית גידול נוסף של 60% במכירות, שיסתכמו ב-300 מיליון שקל.

רשת עדן טבע מרקט נמצאת בבעלות רשת רבוע כחול (51%) וגיא פרוביזור (49%), המשמש גם כמנכ"ל הרשת. הרשת מונה היום 9 סניפי,ם ש-4 מתוכם נפתחו במהלך 2009. הסניפים פועלים בחוצות המפרץ, מתחם פולג, כפר-סבא, ראשון-לציון, קניון גן-העיר בתל-אביב, רמת-גן, אשדוד, רמת-השרון ואור-יהודה.

עד סוף השנה הנוכחית צפויה הרשת לחנוך סניף שישתרע על 930 מ"ר, בפרויקט צמרות בתל-אביב. הרשת תשקיע בהקמתו 7-8 מיליון שקל.

בנוסף, הרשת תחנוך לראשונה 3 סניפים בתוך סניפי רשת מגה של רבוע כחול, בהשקעה נוספת של כ-10 מיליון שקל. הסניפים ייפתחו ברעננה (540 מ"ר), בקניון מלחה (480 מ"ר) ובעיר מודיעין (700 מ"ר).

לדברי פרוביזור, "סניפי עדן טבע מרקט בתוך מגה הם סניפי הרשת לכל דבר, הן בנראות והן בניהול. אני מעריך כי במגה יש פוטנציאל לפתיחת 30-40 סניפים. אחרי שנריץ את הסניפים הראשונים השנה, נוכל לפתוח 10 סניפים במגה בכל שנה".

בשנת 2011 מתכננת הרשת פתיחת סניפים גם בשכונת רמות בירושלים ובעין שמר. "אנחנו ממשיכים לחפש מיקומים בתל-אביב, ובכל עיר שנמצא מיקום אסטרטגי נפתח", אומר פרוביזור.

בהתייחס להפסדי הרשת אומר פרוביזור: "אנחנו מקווים שנגיע לאיזון בשנה הנוכחית. בשנת 2011 נהיה רווחיים. נקודה".