פיטנגו ערכה רוד שואו לג'ינקו סולאר הסינית לקראת הנפקה בארה"ב

מפתחת השבב לתעשייה הפוטו-וולטאית מבקשת להנפיק ב-NYSE לפי שווי של 261 מיליון דולר

ג'ינקו סולאר, חברת טכנולוגיה סינית, ערכה היום רוד שואו לקראת הנפקה ראשונה ב-NYSE בקרב משקיעים מוסדיים ישראלים. את הרוד שואו ערכה עבור החברה קרן ההון סיכון פיטנגו, המשקיעה בג'ינקו סולאר.

בעבר היה נהוג שקרנות הון סיכון ישראליות מלוות את חברות הפורטפוליו שלהן לרוד שואו אצל משקיעים פוטנציאלים בארה"ב. אולם, חוקי עולם ההון סיכון השתנו, וקרנות שרוצות לשרוד צריכות להגיב במהירות.

ג'ינקו סולאר, שהוקמה בשנת 2006, מפתחת שבב לתעשייה הפוטו-וולטאית. פיטנגו הישראלית הובילה ביחד עם קרן ההשקעות CIVC השקעה של 35 מיליון דולר בחברה.

ביום שישי האחרון הגישה ג'ינקו סולאר תשקיף לקראת הנפקה ראשונה בבורסת ניו יורק, במסגרתה מבקשת החברה לגייס כ-70 מיליון דולר לפי שווי של 261 מיליון דולר. לחברה 2,500 עובדים, וברבעון הראשון של השנה היא רשמה הכנסות של 100 מיליון דולר.

מסתבר שאת התשקיף הגישה ג'ינקו סולאר לראשונה בינואר, אך בפברואר דחתה הנפקה בשל תנאי שוק לא נוחים, ולאחר שהתברר כי הכנסותיה בתשעת החודשים הראשונים של 2009 ירדו ב-42% בהשוואה ל-2008.

בשנה וחצי האחרונות ישבו במועצת המנהלים של החברה הסינית, שאין לה שום נגיעה "ישראלית", נציגים משני גופי השקעה ישראלים: אהרון מנקובסקי מפיטנגו, שהוביל את ההשקעה ויושב במועצת המנהלים של ג'ינקו, ועמי דותן מקרן CIVC.