פרל: "אדם משקיע יותר מחשבה ברכישת טוסטר מהשקעותיו"

גלובס tv מנכ"ל איגוד הבנקים: "האינטרס של האזרח הפשוט מתממש בצורה הטובה ביותר אם ההשקעות שלו מנוהלות ע"י יועץ אובייקטיבי"

"אדם משקיע יותר מחשבה ברכישת הטוסטר שלו, מאשר באפיקי ההשקעה שלו. יש לכולנו נטייה לקבל החלטות על בסיס האינטואיציה ולא על בסיס רציונל. לחיסכון הפנסיוני זורמים כמות כספים אדירה, ולנהל נכון את הכספים האלו זה מכריע בחשיבותו", כך אמר היום (ד') משה פרל, מנכ"ל איגוד הבנקים, בוועידת שוק ההון של "גלובס" בשיתוף BDO זיו האפט.

"69 אחוז מהציבור לא יודע מי מנהל את הפנסיה שלו, יותר מ-80 אחוז לא יודע מהם דמי הניהול שהוא משלם. במילים אחרות, הציבור לא מכיר את החיסכון הפנסיוני שלו, ואף בוחר לעצום עיניים".

פרל הדגיש את חשיבות החיסכון הפנסיוני. "דבר ראשון זו הפרנסה שלנו. חשוב מאוד לא לעשות טעויות ברכישות המשמעותיות ביותר בחיים שלנו, עלינו כציבור להכיר את האפיקים, להכיר מי מנהל אותם, ולעקוב בצורה הדוקה וכן אדוקה אחרי ההשקעות", לדבריו.

"האינטרס של האזרח הפשוט מתממש בצורה הטובה ביותר אם ההשקעות שלו מנוהלות ע"י יועץ אובייקטיבי, ולדעתי על האוצר לקדם את התהליך הזה. לגבי דמי הניהול - הם התייקרו מהותית ולדעתי זו טעות גסה. צריך לקדם את היכולת של הבנקים לתת ייעוץ אובייקטיבי. זה ייצור תחרות והתחרות הזו תוריד את דמי הניהול", הוסיף פרל.