באג בפייסבוק: השיחות בצ'אט נחשפו אתמול לחברים שלכם

פירצה באבטחת הרשת החברתית איפשרה לגולשים לצפות בצ'אט שקיימו חבריהם בזמן אמת ■ פייסבוק: "מהנדסי החברה איבחנו זאת מיד ומנעו זמנית את האפשרות לנהל צ'אט" ■ עכשיו אולי נחשוב פעמיים לפני שנחשוף סודות

סומכים על מנגנון האבטחה של פייסבוק? לא בטוח שכדאי לכם. פירצת אבטחה ברשת החברתית הפופולרית איפשרה אתמול (ד') למשתמשים, באמצעות כמה לחיצות עכבר, לראות בזמן אמת שיחות צ'אט שניהלו החברים שלהם, כמו גם לראות בקשות חברות שממתינות לחבריהם.

הפירצה, למרבה האירוניה, התגלתה בפיצ'ר שהופיע במסך המאפשר למשתמשים לראות את הגדרות הפרטיות שלהם - אותו פיצ'ר שדווקא אמור לסייע למשתמשים לשמור על פרטיותם ולהגדיר איזה מידע הם מוכנים לחשוף - אותו מנגנון הגדרות שמארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק, אוהב לציין כאשר תוקפים אותו בטענה לפגיעה בפרטיות.

בהקשר זה מעניין להיזכר בדבריו של צוקרברג בכנס ה-Crunchies שנערך בינואר האחרון, בעיקר בשל העובדה שצוקרברג לא היסס לומר כי לדעתו למשתמשים בפייסבוק כבר אין כל ציפייה לפרטיות ברשת, וכי הפרטיות כבר איננה משמשת כנורמה חברתית. צודק או לא, לא בטוח שמשתמשי פייסבוק מסכימים להצהרה כזו.

בתגובה לפניית הבלוג הטכנולוגי TechCrunch פייסבוק מסרה כי "לתקופת זמן מוגבלת מאוד, באג במערכת גרם לחלק מהודעות הצ'אט של משתמשים ובקשות החברות שמחכות להם להיות חשופות לחברים שלהם, באמצעות מניפולציה על הפיצ'ר שמאפשר לראות את הפרופיל האישי במסגרת הגדרות הפרטיות של פייסבוק. כשקיבלנו דיווחים על הבעיה, המהנדסים שלנו איבחנו זאת מיידית ומנעו זמנית את האפשרות לנהל צ'אט".