אחרי האקזיט באלפא ביו: פרומוביץ רוכש מגרש ביפו ב-43 מ' ש'

הכשרת היישוב מימשה את הקרקע כי "שוק הנדל"ן ביפו הגיע לנקודת רתיחה", לדברי עופר נמרודי

ד"ר אופיר פרומוביץ מתחיל לבזבז את הכסף מה"אקזיט": מי שמכר את חברת "אלפא ביו" ב-95 מיליון דולר לענקית השתלים הדנטליים "נובל ביוקר" הוא הרוכש העיקרי של המגרשים שמכרה לאחרונה חברת הכשרת הישוב ביפו, כך נודע ל"גלובס".

מדובר במתחם של כ-20 דונם המיועד לבניית 176 יחידות דיור ושטחי מסחר ברחוב ירושלים ביפו, שמכרה החברה ב-43 מיליון שקל, כפי שנחשף ב"גלובס". החברה מימשה את הקרקע שכן "בשנה האחרונה הגיע שוק הנדל"ן ביפו לנקודת רתיחה", אמר לאחרונה ל"גלובס" עופר נמרודי, בעל השליטה בהכשרת הישוב.

פרומוביץ, רופא שיניים בהכשרתו, הוא אחד הישראלים הבודדים שביצע "אקזיט" בשנתיים האחרונות. בתחילת 2008 מכר פרומוביץ את חברת השתלים הדנטליים הישראלית "אלפא ביו" לחברת "נובל ביוקר" (Nobel Biocare) השוויצרית, מובילה עולמית בתחום, ב-95 מיליון דולר.

נוסף על פרומוביץ, ניתן למנות בין רוכשי הקרקע ביפו את חברת ציפחה, שמשרדיה ממוקמים ביישוב החרדי מודיעין עילית ושבנתה את השכונה "אחוזת ברכפלד" ביישוב.

בתגובה, אומר היום (ה') פרומוביץ ל"גלובס": "אני, חברת ציפחה ומשקיעים נוספים זיהינו הזדמנות עסקית והשקענו ברכישת הקרקע ביפו. מיד העמדנו אותה למכירה לכלל ציבור אנשי העסקים, לכל המרבה במחיר, ללא קשר לזהות הרוכש או לסקטור מסוים".

לדברי פרומוביץ, "חברת ציפחה בנתה ובונה לכלל הציבור ברחבי הארץ, לרבות חדרה, ירושלים, חיפה ועוד. ההגדרה של ציפחה כחברה חרדית אינה נכונה ופוגעת בחופש העיסוק של החברה".

בחברת הכשרת הישוב סירבו להתייחס לנושא.