מקאן-אריקסון זכה בתקציב הפרסום החברתי של תנובה

מדובר בתקציב בהיקף של מיליוני שקלים בודדים ■ למעשה התקציב "נשאר בבית" - מאחר שמקאן מטפל כיום גם בתדמית תנובה

משרדי הפרסום המרכיבים את מערך הפרסום של תנובה יכולים לנשום לרווחה: היום (ד') בחברה הוחלט כי הזוכה במכרז על תקציב הפרסום החברתי של תנובה הוא מקאן-אריקסון. בכך כנראה נסתם הגולל על כניסת משרד פרסום נוסף למערך הפרסום של החברה, לפחות בתקופה הקרובה.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", בשבועות האחרונים ניהלה תנובה מכרז על תקציב הפרסום החברתי שלה, בהשתתפות משרדי הפרסום המרכיבים את מערך הפרסום של החברה: מקאן-אריקסון, גיתם BBDO וגליקמן-נטלר-סמסונוב, וכן שני משרדים נוספים המנסים מזה תקופה ארוכה להצטרף למערך זה: ראובני-פרידן ואדלר-חומסקי-ורשבסקי.

על פניו מדובר בתקציב שולי מבחינה כספית - מיליוני שקלים בודדים בלבד - אך בין המשרדים נודעה להתמודדות חשיבות מרובה בשל הפתח שהיא הותירה למשרדים שאינם נמנים עם מערך הפרסום של תנובה להשיג דריסת-רגל בתקציב.

שלא לייחוס דיברו בענף על חשש כבד מהמאמצים שמפעילים באדלר-חומסקי - בין היתר באמצעות קשרים עם בכירים בתנובה - כדי להכניס רגל לחברה במטרה להגדיל נתחים בהמשך.

בחירת משרד פרסום שיטפל בתחום הפרסום החברתי הינו מהלך לא שגרתי בתחום הפרסום, שכן סוג כזה של פרסום נחשב באופן טבעי לחלק מפעילות התדמית של חברה, ואופן הפעילות אמור להיגזר מהמיתוג ומערכי המיתוג.

בתדמית של תנובה מטפל משרד הפרסום מקאן-אריקסון, שעמד באחרונה מאחורי מהלך המיתוג מחדש של החברה, שבו הושקעו ומושקעים מיליוני שקלים.

כאמור, בשנה החולפת ניסו ראובני-פרידן ואדלר-חומסקי, כל אחד בדרכו, להשתלב במערך הפרסום של תנובה. באדלר-חומסקי - שתקציב מזון גדול הוא אחד היעדים האסטרטגיים שלו - ערכו מספר פגישות עם בעלי תפקידים שונים בקבוצה, ביניהם זהבית כהן, מנכ"ל אייפקס, המחזיקה בשליטה בתנובה, וענת גרוס, מנהלת חטיבת עסקים ושיווק בתשלובת החלב בתנובה. בהמשך פעל נמרצות לטובת המשרד אריק שור, מנכ"ל תנובה, אך המהלך טורפד - כנראה על-ידי כהן, שלא אהבה את אופן התנהלות הדברים.

עם זאת, בתנובה היו גורמים שהעדיפו לשמור על המכרז נקי ככל האפשר, ולכן את המשרדים בדק בשלב ראשון צוות מקצועי שהיה חשוף פחות ללחצים מסוג כלשהו. הנהלת החברה נחשפה להמלצות צוות זה בלבד ולא לכלל הפרזנטציות שניהלו המשרדים.

כפי שנחשף ב"גלובס", ההמלצות העלו לשלב הגמר את משרדי הפרסום מקאן-אריקסון וראובני-פרידן.