חברות הסלולר יחויבו להפעיל מוקד 24 שעות ביממה

מוקד הפניות הטלפוני יהיה מאויש 24 שעות ביממה בכל ימות השנה, להוציא יום כיפור - לקבלת פניות בעניין גניבה או אובדן של ציוד קצה סלולרי, תקלה ברשת שהביאה להפסקה מוחלטת של שירותים סלולריים ו"שירות נדידה"

משרד התקשורת מחייב את חברות הסלולר להפעיל מוקד שירות לקוחות במשך 24 שעות ביממה, לטיפול במקרים דחופים כגון אובדן המכשיר או גניבתו ושירותי נדידה. זאת, בעקבות בג"צ 5605/09 סיני ליבל נגד משרד התקשורת וחברת פרטנר.

על-פי ההחלטה שהתקבלה, מוקד הפניות הטלפוני יהיה מאויש 24 שעות ביממה בכל ימות השנה, להוציא יום כיפור, לקבלת פניות בעניין גניבה או אובדן של ציוד קצה סלולרי, תקלה ברשת שהביאה להפסקה מוחלטת של שירותים סלולריים למנוי ו"שירות נדידה".

יצויין כי עד כה לא חלה חובה כזו, והחברות פעלו באופן וולנטרי, כל אחת לפי דרכה. סלקום מעניקה שירות 24 שעות ביממה בכל הקשור לאובדן וגניבת מכשיר, קושי בקבלת והוצאת שיחות ושירותי נדידה.

מוקד הפניות הטלפוני יהיה מאויש לפחות 13 שעות בימים ראשון עד חמישי ו-5 שעות בימי שישי וערבי חג, לקבלת פניות בנוגע לתקלות בקבלת שירותים סלולריים.

בנוסף, יבוטל הסעיף הקובע כי "מתקשר למוקד בשעות שהמוקד אינו מאויש יופנה לתיבה קולית להשארת הודעה ויזכה במענה ביום עבודה שלמחרת".