סוף לחוק השידורים? שר האוצר שטייניץ לא ישלח נוסח מחודש

במשרד האוצר אמרו היום ל"גלובס" כי שטייניץ לא שינה את עמדתו כלפי חוק השידורים, ועל כן לא ישלח לוועדת הכלכלה כל נוסח מחודש ■ ח"כ כרמל שאמה: "תקוות החבילה לטובת הצרכן הקטן הופכת לתיאורטית"

רפורמת השידורים בדרכה להיקבר. במשרד האוצר אמרו היום (א') ל"גלובס" כי שר האוצר יובל שטייניץ לא שינה את עמדתו כלפי חוק השידורים, ועל כן לא ישלח לוועדת הכלכלה כל נוסח מחודש.

באוצר אומרים כי "לאור אי-התקדמות הרפורמה בכנסת והמחשבות על פיצול החלק המשמעותי ביותר ברפורמה - החבילה הצרה - ייתכן כי הממשלה תבחן מחדש את קידום כלל הרפורמה, ובכלל זאת את המעבר למודל הרישיונות".

ההנחה כי החוק - המדבר על מעבר הטלוויזיה המסחרית מזיכיונות לרישיונות, חבילת בסיס צרה מוזלת בכבלים ובלוויין ופרסום בכבלים ובלוויין - יוסר מסדר היום מתחזקת, לאחר שלפני זמן קצר הודיע ח"כ כרמל שאמה כי ימשוך את הרוויזיה שביקש לחוק אותה החליטה ועדת הכלכלה לפצל.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", לאור עובדה זו נסללה הדרך בפני האוצר למשוך את החוק, המתנגד לפיצול, ולהסיר אותו סופית מסדר היום. להחלטה השלכות הרות-גורל על הטלוויזיה המסחרית והרב-ערוצית, שכן משמע הדבר כי לא יהיה מעבר לרישיונות - מהלך שאמור היה להבטיח את עתידו של ערוץ 10.

לדברי ח"כ שאמה, "הבנתי כי משרד האוצר בעצמו אינו נחוש להגן על עקרונות הרפורמה. מחשש שהרפורמה כולה עלולה להיתקע, ולאחר שקיבלתי פניות של גורמים בכירים המעורבים בתהליך, החלטתי למשוך את הבקשה לדיון מחדש בעניין פיצול הצעת החוק. לצערי, נראה כי תקוות החבילה לטובת הצרכן הקטן הופכת להיות תיאורטית".