דן חלוץ עוזב את סטרלינג: יוותר על 470 אלף שקל בשנה

חלוץ מסיים את תפקידו לאחר פחות מ-3 שנים בתפקיד ומשאיר את החברה עם הפסדים כבדים, גירעון בהון החוזר והערת "עסק חי" ■ מכהן גם כמנכ"ל קמור מוטורס, יבואנית BMW

דן חלוץ, הרמטכ"ל לשעבר שפיקד על מלחמת לבנון השנייה, פורש מתפקידו כיו"ר חברת סטרלינג , מקבוצת IDB של נוחי דנקנר. חלוץ יסיים את תפקידו בסוף חודש יוני, לאחר פחות מ-3 שנים בתפקיד, והוא משאיר אחריו חברה עם הפסדים כבדים והערת "עסק חי" המתנוססת בדו"חות הכספיים שלה.

"דני חלוץ תרם לסטרלינג מיכולותיו הרבות ומניסיונו העשיר וסייע להתפתחותה של החברה", אמר אריה מינטקביץ, יו"ר דירקטוריון אלרון, המחזיקה ב-31% מסטרלינג. "אני מודה לדני על כ-3 שנים של עשייה פורה ומקצועית, בהן הונחה התשתית המהווה את הבסיס להמשך התפתחותה והצלחתה של החברה בעתיד".

חלוץ השתכר אשתקד 470 אלף שקל כיו"ר סטרלינג. הוא מכהן במקביל גם כמנכ"ל חברת קמור מוטורס , יבואנית מכוניות BMW בישראל ובבולגריה. עלות שכרו של חלוץ בקמור מוטורס הסתכמה אשתקד ב-1.8 מיליון שקל - 150 אלף שקל בחודש. כחלק מתהליכי התייעלות בחברה, הופחתו לאחרונה דמי הניהול שנקבעו בהסכם ההעסקה של חלוץ ל-82 אלף שקל בחודש, לעומת 95 אלף שקל בחודש בשנת 2008. אשתקד עמדו דמי הניהול ששולמו לו על כ-95 אלף שקל בחודש.

סטרלינג עוסקת בפיתוח ושיווק מערכות אנטנה לתקשורת לווינים. בתחילת החודש פרסמה החברה את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון הראשון של השנה, מהם עולה כי היא הפסידה 17 מיליון שקל לעומת הפסד של 3.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד התפעולי העמיק גם הוא ל-8.2 מיליון שקל ברבעון הראשון, מ-6.5 מיליון שקל ברבעון המקביל.

רואי החשבון של החברה, ארנסט אנד יאנג, לא סיפקו חוות דעת על הדו"חות הרבעוניים בביקורת שלהם. יתרה מזאת - בדו"חות הכספיים של החברה צירפו רואי החשבון הערת "עסק חי", המעמידה בספק את יכולת החברה לשרוד בשנה הקרובה. זאת, הן בשל ההפסדים הכבדים של החברה ובשל תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת של 11.5 מיליון שקל ברבעון הראשון. לחברה גירעון בהון החוזר של 37 מיליון שקל

"גורמים אלה מעוררים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה כעסק חי", כתבו רואי החשבון בדו"חות. "בדו"חות הכספיים לא נכללו כל התאמות לגבי ערכי הנכסים וההתחייבויות וסיווגם שייתכן שתהיינה דרושות אם החברה לא תוכל להמשיך ולפעול כעסק חי".

יש לציין כי חלוץ נכנס לחברה עם קשיים, שכן ב-2007 היא הפסידה 33.3 מיליון שקל והגירעון בהון החוזר שלה עמד על 2.7 מיליון שקל. ההפסד התפעולי של החברה ב-2007 עמד על 29.4 מיליון שקל.