להמן ופסטרנק מקימים חברה שתמליץ לצרכן איך לצמצם הוצאות

יואב להמן, לשעבר המפקח על הבנקים, ושאול פסטרנק, לשעבר נשיא לשכת סוכני הביטוח, מקימים את "שכל"- שיפור כלכלי לצרכן ■ החברה תמפה עבור הצרכן הוצאות בנקאות, ביטוח ותקשורת, ותשווק מוצרי ביטוח

יואב להמן, לשעבר המפקח על הבנקים, ושאול פסטרנק, לשעבר נשיא לשכת סוכני הביטוח, השיקו היום (ב') את "שכל"- שיפור כלכלי לצרכן: גוף שיספק ייעוץ ללקוחות פרטיים בתחומי התקשורת, הבנקאות והביטוח, במטרה לזהות את הסעיפים שבהם הם יכולים לחסוך.

לפי ההערכות, הצרכנים הפרטיים בישראל מוציאים 40 מיליארד שקל בשנה על 3 התחומים הללו: 12 מיליארד שקל על עמלות הבנקים, 18 מיליארד שקל הוצאות תקשורת ו-10 מיליארד שקל עבור פוליסות הביטוח. בטווח "סביר" מצפים ב"שכל" לצמצם עלויות אלה ב-10%.

השירות יינתן ללא תשלום וללא התחייבות מצד הצרכן, אך החברה תציע לצרכנים לרכוש ממנה מוצרי ביטוח האמורים לגלם חיסכון ביחס לפוליסות קיימות.

"ברור לנו שלא נמכור מוצרי ביטוח לכל הצרכנים, ולכן אנחנו מכוונים לקהלים רחבים. החיסכון שנציע יגיע ל-30% ממה שמשלמים כיום מרבית הצרכנים", מסביר פסטרנק, המכהן כמנכ"ל "שכל".

בשלב ראשון תפנה החברה לצרכנים דרך מוסדות וארגונים. הצרכנים יעבירו לה מידע על חשבונות העו"ש ותיק ניירות הערך שלהם, במטרה לבחון את הקטנת דמי הניהול, בדיקת המשכנתא בהיבט של כדאיות מחזור המשכנתא וצמצום ההחזרים החודשיים, בדיקת עלויות ספקי התקשורת, ובדיקת כיסויי הביטוח.

פוליסות הביטוח שתציע "שכל" (באמצעות הראל ומגדל) כוללות 3 מוצרים חדשים: ביטוח "שכל לחיים" (ריסק), שישלח את מבוטחיו לבדיקת סקר מנהלים שנתית במטרה להאריך את חייהם ("המוטו הוא שמלקוח חי אנחנו מרוויחים", מנמק פסטרנק); ביטוח "שכל לבית", שיציע כיסויי תכולה אטרקטיביים (לא לבתים צמודי קרקע בשלב זה); וביטוח חיים למשכנתא, שיכסה מקרים של מחלה קשה.

לאחר העברת דפי חשבונות ומידע שיתקבל ישירות מהבנק של הלקוח, יוזן המידע במערכת שפותחה על-ידי "שכל", שמטרתה בדיקה של חלופות זולות. בסיום התהליך יונפק ללקוח דו"ח שעיקריו יוסברו בפגישה עם יועצי החברה.

"עצם תהליך הבדיקה מול הבנק או מול ספק התקשורת מביא במקרים רבים להורדת תעריפים. אם לא די בכך, הדו"ח המופק יכול להוות בסיס למשא-ומתן מול ספקי השירות", מדגישים ב"שכל". "פוטנציאל החיסכון של כל לקוח שונה, אולם בכל מקרה חיסכון אפשרי יסתכם בכמה אלפי שקלים בשנה. ככל שללקוח הוצאות גדולות בתחומים אלה וככל שהיה פחות ערני - סביר שהחיסכון יהיה גבוה יותר".

בעת ההשקה אמר פסטרנק: "בגלל החוסר בתחרות, החוסר בשקיפות והחוסר ברגולציה צרכנית תקיפה, רבים מהצרכנים לא פותחים מעטפות מהבנק ומחברות התקשורת. אנחנו נבצע את הבדיקות הללו מבלי מחוייבות כלפינו".

הציפיות הן להגיע בתום 3 שנים ל-100 אלף בתי-אב שיהיו רשומים במערכת "שכל", אליהם ישלח מייל מדי חודש ובו טיפים לחיסכון. לפי התוכנית העסקית תעסיק החברה 220 עובדים.

יומן קורונה:
ניוזלטר יומי על כל מה שצריך לדעת
הרשמה
הרישום נכשל
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988